In cadrul emisiunii Start-Up Wall-Street, moderata si realizata de Claudiu Vraiceanu, Dragos Popescu, consultant si co-manager Diagma, a vorbit despre spiritul si cultura anrteprenoriala. Desi spiritul si cultura antreprenoriala au cunoscut o dezvoltare uniforma la nivelul industriei in ansamblu, iar piata a incurajat pe alocuri anumite domenii, alte industrii, precum retailul nu lasa loc tinerilor antreprenori, este de parere Dragos Popescu.
Dintre declaratiile lui Dragos Popescu retinem:
- Regulile sunt facute in comert de marile retele de magazine. Acestea nu mai dau loc si micului antreprenor privat.
- Viteza de reactie si creativitatea reprezinta alte doua plusuri. La capitolul dezavantaje insa, de foarte multe ori un antreprenor prefera sa ia deciziile singur, instinctiv, intuitiv sau dupa „miros”. De abia din 2008, odata cu criza financiara, oamenii de genul acesta au revenit la o abordare mai structurata.
- In momentul in care gaseste o idee care i se pare potrivita, antreprenorul o ia in brate si renunta cu greu la ea. Odata ce a gasit reteta succesului, un antreprenor tine la ea pana aceasta devine desueta.
- Antreprenorii ar trebui sa faca un pas in spate fara a se decupla de la afacere. De multe ori iesind din rutina operationala ai ocazia sa-ti vina idei noi, sa vezi ce fac altii, sa privesti in jurul tau.
Dragos Popescu si-a construit cariera de consultant si trainer pornind de la o solida experienta directa in business. A ocupat pozitii manageriale de varf, in particular in industria telecom (Sales Manager – Bel Pagette, Customer Service Manager – Vodafone, Operations / Country Manager – Motorola) cu performante recunoscute la nivel international („The Cheetah” award <Pinnacle Performance Club> in recognition of Sales Achievements).
A fost si este implicat activ, in calitate de consultant, in proiecte de dezvoltare si optimizare de business, atat in telecomunicatii, dar si in industria grea sau FMCG / logistica / distributie.
Urmariti emisiunea in care a fost invitat Dragos Popescu mai jos: