Trend in antreprenoriatul romanesc: promovarea afacerii pe platformele de social media

0

Social-Media-Magnifying-GlassPotrivit unui studiu intocmit de catre EY Romania, 74% dintre antreprenorii chestionati au spus ca isi promoveaza business-ul prin intermediul platformelor de social media.

Platformele de socializare, precum Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter sau Google+, sunt in momentul de fata cele mai folosite in tara noastra, campaniile de promovare isi gasesc mult mai usor tinta, costurile sunt relativ scazute, mare parte dintre romani fiind prezenti in mediul online.

Gratie social media, antreprenorul isi poate promova site-ul si blog-ul, poate oferi materiale informative pentru a-si atinge mult mai usor tinta, poate intra in contact cu un public vast, acolo unde ar regasi, fara doar si poate, persoane din sfera sa de activitate.

Social-media a luat amploare odata cu aparitia Facebook, care in scurt timp a devenit unul dintre cele mai folosite canalele de promovare online. Fenomenul Facebook este astazi predat in facultatile de marketing si managementul afacerii, raportul rezultate/ costuri fiind destul de bun, tocmai datorita numarului mare de utilizatori.

Recomandarile Reinvent Consulting pentru antreprenorii care isi promoveaza afacerea prin intermediul platformelor de socializare

Chiar daca prezenta in social media este una dintre metodele foarte uzitate de catre antreprenorul roman, uneori aceasta nu este folosita corespunzator.

Pentru a fi sigur de reusita in promovarea online a afacerii tale, trebuie sa respecti urmatoarele aspecte:

1.    Sa te documentezi in privinta promovarii in mediul online sau sa angajezi un specialist in domeniu

Desi, la prima vedere, promovarea afacerii pe Internet pare un lucru usor de infaptuit, ar trebui sa citesti, in prealabil, anumite carti de marketing, comunicare sau psihologia consumatorului, precum si bloguri ale expertilor din domeniu sau site-uri despre social media, pentru a intelege ce presupune aceasta activitate. Daca nu, iti poti angaja un specialist in domeniu care sa se ocupe de marketingul online.

In derularea oricarei campanii de promovare online, trebuie sa tii cont de specificul domeniului de activitate, tipologia de client, tipul de postare, informatia transmisa, frecventa mesajelor etc.

2.    Sa postezi articole, videoclipuri sau materiale referitoare la activitatea pe care o desfasori

Cu cat postezi mai multe articole bine documentate, cu atat numarul de urmaritori creste. Totodata, poti sa adaugi pe pagina sau pe profilul tau materiale video sau imagini reprezentative pentru a atrage publicul.

3.    Sa interactionezi cu publicul

Pentru a castiga increderea publicului, trebuie sa conversezi cu acesta, sa-i oferi detalii despre compania ta, despre serviciul oferit si sa-i ceri un feed-back, sa interactionezi cu el, sa-l integrezi in sfera afacerii tale, sa-l faci sa simta ca parerea lui este luata in considerare.

4.    Sa urmaresti activitatea concurentei si sa oferi clientilor beneficii mai multe

Un antreprenor de succes trebuie sa fie constient de nivelul business-ului sau, sa vada ceea ce intreprind ceilalti competitori, sa invete de la acestia – acolo unde e cazul – si sa ofere beneficii mai bune pentru client, incepand cu pretul la nivel competitiv, pana la servicii post vanzare, follow-up si mentenanta.

5.    Pentru a-ti creste publicul, poti organiza si concursuri

In social media, totul tine de public, de vastitatea acestuia. Daca te urmaresc foarte multe persoane, inseamna ca esti pe drumul cel bun. In caz contrar, trebuie sa te autoanalizezi si sa vezi unde gresesti. Fie ca ai multi urmaritori, fie ca nu, scopul tau ramane acelasi: sa cresti numarul acestora, iar concursurile intotdeauna atrag. Premiul oferit nu trebuie sa aiba o valoare enorma, ci sa aiba legatura cu domeniul tau de activitate.

Atentie! Chiar daca o sa ai multi urmaritori, aceasta nu inseamna ca vanzarile iti vor creste dintr-odata. Publicul trebuie sa devina interesat de serviciile tale.

6.    Sa mentii publicul pe profilul sau pe pagina ta

Odata ce ai dobandit un numar semnificativ de urmaritori, trebuie sa-l si mentii, castigandu-i increderea. Pentru aceasta, trebuie sa revii la unele aspecte prezentate anterior, la interactionarea  cu publicul si la postarea unor articole relevante domeniului tau de activitate.

7.    Cunoaste-ti publicul

Dupa ce ai interactionat cu publicul tau, este necesar sa faci si o scurta analiza a sa. Doar asa iti vei putea construi o strategie de piata pe termen mediu si lung, nisandu-te pe propria audienta: distributia pe sexe si varsta, locatie, interese, interactiuni etc. In functie de profilul obtinut, poti realiza mesaje specifice si produse/ servicii potrivite pentru segmentele tale de consumatori.

Urmati cu consecventa, acesti pasi iti vor genera in scurt timp clienti mai multi, incasari mai mari si brand awarness.

Citeste si: CELE 10 PORUNCI ALE ANTREPRENORULUI DE SUCCES

Reinvent Consulting, optiunea ideala pentru a pasi in mediul de afaceri

Daca nu ti-ai infiintat inca propria afacere, Reinvent Consulting te poate ajuta. Stim ca inceputul este dificil si de aceea sprijinim antreprenoriatul prin consultanta online gratuita, articole economice cu actualizari legislative si cu cele mai bune preturi de pe piata la serviciile de infiintari firme, mentiuni Registrul Comertului, gazduire sediu social:

•    Infiintare firma cu 650 lei (SRL cu un Asociat Unic) in Bucuresti si Ilfov, respectiv 769 lei in alte judete ale tarii (sunt incluse taxele la Registrul Comertului, onorariul si TVA).

•    Gazduire sediu social incepand cu 5 euro/ luna, prin oferta Platiti 2 ani de gazduire si primiti al 3-lea an gratuit!

    Deschidere punct de lucru Registrul Comertului: 450 lei in Bucuresti si Ilfov; 630 lei in celelalte judete (sunt incluse taxele la Registrul Comertului, onorariul si TVA).

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu informatiile juridice si fiscale necesare!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4) 021.318.69.60 sau pe adresa de e- mail [email protected] Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

Website: blog.reinventconsulting.ro

Share.

Leave A Reply