Succesul e un lucru discutabil

0
MP_succesPrin definitie, proiectele sunt temporare, unice, au niste obiective, o multime de sarcini de coordonat … care uneori tin de anumite departamente sau organizatii diverse … ce au un impact critic asupra afacerii, companiei, industriei sau clientului…in functie de proiect, bineinteles.

La nivel global, companiile investesc miliarde de dolari anual in solutii IT. In plus, multe organizatii ofera solutii vizionare si apeleaza la manageri de proiect de top pentru a realiza unele proiecte inaintea concurentei. Din nefericire, multe din aceste proiecte sfarsesc prin a depasi termenele sau bugetul, ori, mai rau, esueaza complet.

O mare parte din timp din viata managerilor de proiect se pierde cu rezolvarea problemelor care apar in proiecte, fie ca e vorba de termene, bugete sau specificatii. Multe proiecte sunt anulate chiar inainte de a fi terminate si multe au depasit cu mult estimarile initiale. Costurile acestor esecuri sau depasiri sunt varful aisbergului. In urma acestor proiecte, raman clientii nemultumiti, bugete devastatoare si, uneori, cariere distruse.

De partea succesului, este cunoscut faptul ca mai mult de 50% din proiecte esueaza intr-o oarecare masura. Stakeholderii, spre exemplu, pot considera un proiect un esec pe baza anumitor factori: timp de livrare, buget si satisfactia clientului. Unele studii sugereaza ca mai putin de 20% din proiecte sunt gata la timp si in bugetul stabilit. In marile companii, vestile sunt chiar mai rele: studiile arata ca mai putin de 10% din totalul proiectelor sunt terminate la timp si in bugetul estimat. Si, de multe ori, nu respecta cerintele initiale.

Cand managerii de proiect isi asuma raspunderea intr-un proiect, trebuie sa aiba in vedere faptul ca tot mai multi clienti sunt constienti de procesele si strategiile de afaceri. Ca si rezultat, acesti clienti se asteapta ca managerii de proiect sa fie capabili sa transforme cerintele lor intr-o implementare efectiva. Managerii de proiect trebuie sa fie pregatiti sa isi asume raspunderea, sa conduca echipa si sa puna intrebarile potrivite pentru a cunoaste cerintele in detaliu pentru a construi solutia potrivita.

Adevarul e ca succesul este discutabil. De fapt, se presupune ca o solutie de compromis va totusi fi livrata. Ca manageri de proiect, trebuie sa acceptam provocarea pentru a face performanta si pentru a motiva echipa sa simta la fel. Astazi, mai mult ca niciodata, se asteapta de la noi sa facem mai mult cu mai putin si sa folosim diverse aptitudini pentru a livra proiecte folosind inalta tehnologie. Trebuie sa ne focusam pe cele mai bune practici si pe nevoile clientilor (nu doar pe ceea ce isi doresc); sa devenim cel mai puternic lider si factor de decizie, care sa ne puna pe primul loc … livrarea proiectelor de succes pentru clienti si organizatii.

Sursa: pmtips.net
Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.