Sfaturi utile pentru gestionarea eficienta a problemelor

0
puzzleToate proiectele intampina probleme, fara exceptii. Riscurile si problemele fac parte din fiecare proiect si exista numeroase carti scrise pe aceasta tema, pentru a ne invata cum sa le facem fata.

In primul rand, ce presupune o problema? Problema reprezinta o situatie sau o stare in care un risc identificat sau nu se materializeaza in afara controlului pe care il detinem si care necesita rezolvare la momentul respectiv. Mai exista si situatii in care se stie problema, insa nu avem niciun control asupra situatiei si astfel nu putem face nimic.

Cand ai de a face cu aceste probleme care necesita rezolvare, atunci cateva simple actiuni iti pot arata care sunt solutiile.

1. Intalniri – imediat ce simti ca exista o problema si e nevoie de discutii, programeaza o sedinta pe tema respectiva. Daca simti ca trebuie sa discuti instantaneu anumite aspecte cu colegii tai, nu ezita sa o faci.

2. Apeleaza cu incredere la echipa ta interna si discuta problema. Este foarte important ca tu si echipa ta sa va sincronizati.

3. Discuta problema si fii atent la orice detaliu. Nu te grabi sa iei decizii. De multe ori factorul de decizie se implica atat de mult incat vede problema doar din perspectiva sa. Asculta pe fiecare in parte si ia o decizie dupa ce discutiile s-au finalizat.

4. Cand simti ca e timpul sa iei o decizie, atunci comunica acest lucru intregii tale echipe pentru a evita neintelegerile.

5. Daca ai sarcini pentru indivizi la momente diferite, atunci mentioneaza-le prin canalul de comunicare oficial pe care l-ai adoptat.

6. Odata ce problema este rezolvata, stabileste o sedinta pentru a multumi tuturor, sau trimite un email. Arata-le astfel ca le esti recunoscator dar si constient de rolul pe care fiecare l-au avut in identificarea si rezolvarea problemei.

Sursa: pmtips.net
Share.

Leave A Reply