In ultima perioada, lansarea pe piata a unei noi afaceri coincide cu promovarea online. Aceasta inseamna ca orice antreprenor care doreste sa creasca, isi doreste sa fie prezent si in mediul online cu un site profesional. Cu toate acestea, existenta unui site nu coincide cu succesul afacerii sale in mediul digital. Evident, el are nevoie de anumite tehnici specializate de SEO pentru a creste afacerea sa. In acest sens, de obicei se apeleaza la o agentie specializata.
Insa, exista anumite recomandari de care trebuie sa tii cont daca vrei sa incerci optimizarea site-ului pe cont propriu:
Alegerea cuvintelor cheie potrivite
De cele mai multe ori, se recurge la alegerea unor cuvinte cheie din domeniul de activitate al site-ului in functie de volumul de cautari, fara o validare in prealabil a acestora. Este recomandata cautarea fiecarei expresii in parte si analiza cautarii dupa aceste expresii. Utilitatea acestui demers rezida inclusiv in comparatia cu concurenta: daca aceasta nu se regaseste printre rezultate, atunci este cel mai probabil ca respectiva expresie sa nu fie potrivita pentru o campanie de optimizare.
In peste 90% dintre cazuri, prima pagina este cea mai importanta din site. Un site poate fi rezumat la cateva cuvinte principale. Un paragraf care sa contina aceste cuvinte, plasat pe prima pagina a site-ului, aduce rezultate vizibile. In mod cert, nu trebuie neglijate celelalte pagini ale site-ului.
De asemenea, este recomandat ca meniul sa contina cuvintele relevante pentru afacere, intrucat are un impact mare la nivelul intregului site.
Optimizarea tehnica
Este foarte important de stiut ca SEO nu presupune doar actiuni ce se desfasoara in afara site-lui. De obicei, sunt necesare modificari tehnice actuale, care sa tina cont de performanta site-ului. Fara o analiza si o baza tehnica solida, orice campanie este sortita esecului.
Daca optimizarea tehnica este realizata in mod adecvat, nu doar campaniile SEO vor avea beneficii, ci si utilizatorii site-ului. Mai mult decat atat, optimizarea tehnica contribuie la imbunatatirea ratei de conversie si a ratei de revenire pe site; avand un impact atat de mare, optimizarea tehnica trebuie facuta la inceputul campaniei SEO.
Strans legata de aspectul tehnic este viteza de incarcare pe site, care necesita cunostinte de programare. Site-urile cu viteza mica de incarcare sunt afectate in sensul ca semnificativ mai putin trafic va fi directionat de catre Google spre ele. De aceea, este important de stiut care dintre elementele din site ocupa cel mai mult timp/ marime efectiva. Tipurile de continut pot fi: IMAGE (poze), SCRIPT (diferite programe care fac diferite chestii), CSS (in general elemente vizuale), HTML (text si structura site-ului). Daca pozele sunt problema, este indicat sa se reduca, mai ales ca nu e obligatoriu sa aveti poze la rezolutii mari.
Versiunea de mobil a site-ului
In ultima perioada, Google pune accent pe prioritatea implementarii de versiuni mobile pentru site-uri. Calculatoarele incep sa piarda din ce in ce mai mult teren in favoarea dispozitivelor mobile, acum ca numarul persoanelor care folosesc telefonul mobil pentru cumparaturi online si servicii a crescut cu 148% in intreaga lume, asa cum se anunta cu cativa ani in urma:
De aceea, conteaza foarte mult ca versiune de mobile a site-ului sa aiba un design responsive, dar cel mai important este focusul pe utilizator. In acest sens, fiecare site trebuie analizat pentru a vedea daca nu cumva utilizatorul este interesat, mai degraba, de o versiune dedicata de mobil decat de una clasica.
Campanii de achizitie de link-uri
Experienta arata ca aceastea reprezenta o solutie relativ ieftina si rapida pentru a ajunge pe prima pagina in rezultate. Insa, ele reprezinta si o cale rapida pentru a afecta in mod negativ vizibilitatea site-ului in motoarele de cautare. De accea, caracterul tehnic si calitatea continutului sunt importante in aceeasi masura pentru o pozitionare adecvata.
De fiecare data cand intri pe un forum, pe un site de anunturi, de fiecare data cand postezi undeva incearca sa pui un link catre o pagina relevanta din site-ul tau. Acest demers este unul repetitiv, dar realizat continuu determina in timp cresterea traficului pe paginile respective.
Search Console
Google Analytics si Search Console sunt doua instrumente gratuite oferite de Google care ajuta in analiza performantei organice a site-ului. Datele obtinute din Search Console reprezinta un indicator cu privire la „sanatatea” site-ului, dar poate fi si un ghid foarte bun in desfasurarea campaniilor de SEO.
Folosirea de „retete”standard
In general, bazele campaniilor SEO sunt stabile, insa ceea ce le diferentiaza este dat de domeniul de activitate al site-ului. De aceea, se recomanda o analiza detaliata a concurentei pentru a identifica proportia in care anumite link-uri si cuvinte cheie sunt folosite pentru a obtine rezultate optime.
Interesul in crearea de continut periodic
SEO reprezinta un proces continuu, ale carui efecte sunt vizibile pe termen lung. De asemenea, optimizarea la nivel tehnic nu se poate realiza o singura data si sa-si mentina rezultatele, ci necesita eforturi constante de adaptare la schimbarile unui univers digital dinamic: domeniul de activitate, concurenta, motoarele de cautare.
Aceasta presupune o cercetare continua, optimizarea adecvata a continutului existent, precum si crearea de continut nou relevant, de calitate.
Identifica paginile importante ale site-ului
Nu toate paginile site-ului sunt la fel de importante pentru afacere. Exista pagini pe site destinate vanzarii produselor sau a serviciilor, care intereseaza in mod direct, dar exista si pagini de suport, cum ar fi pagina de contact, despre noi, termeni si conditii etc. Este recomandat sa se identifice paginile cu impact mare asupra utilizatorilor pentru a crea continut relevant. Scrie, astfel, 6000-7000 de cuvinte care sa raspunda celor mai dese intrebari ale clientilor, care sa cuprinda cuvintele-cheie, cele care descriu cel mai bine podusul/ serviciul promovat.
Daca tii cont de aceste aspecte, cu siguranta poti imbunatati vizibilitatea site-ului tau!
Cu toate acestea, fie ca ai un start-up, fie ca detii o companie de ceva timp si vrei sa re-lansezi site-ul afacerii tale, iti recomandam sa citesti si urmatorul articol: https://dwf.ro/blog/20-de-verificari-pentru-optimizare-seo-inainte-de-relansarea-site-ului.
Articol scris de Iulia Margarit. Iulia este account manager la agentia DWF, specialista in servicii de SEO.