Project leadership – P.E.O.P.L.E.

0

peopleLiderii de proiect de succes sunt cei care stiu sa lucreze cu oamenii, mai ales in conditiile unui proiect dificil. Comunicarea slaba si lipsa abilitatilor de relationare inter-personale dauneaza chiar si managerilor de proiect care au bune competente tehnice. Pentru a avea succes, liderii trebuie sa fie dedicati in intregime echipei lor pe proiect.

Focusarea atentiei pe OAMENI – P.E.O.P.L.E. (Professionalism, Empathy, Optimism, Partnering, Listening and Empowering) ii vor ajuta pe liderii de proiect sa arate mai multa grija, curaj si compasiune in echipa pentru a duce proiectele la bun sfarsit, in timpul si bugetul stabilit initial.

Profesionalism: caracter, calm, angajament, comunicare, competenta si grija. Sprijina profesionalismul folosind traininguri si o atmosfera de incredere. Consultantul Shawn Smith considera ca problemele legate de profesionalism pot duce la o expunere semnificativa si la pierderea avantajului competitiv pe piata. Angajatorii care evita cel mai bine aceste situatii nu sunt neaparat cei care au in firma politici legate de profesionalism, ci cei care asigura un cadru al muncii in care sunt identificate si rezolvate aceste probleme imediat ce ele apar.

Empatie: conectare si construire de relatii, intelegerea celorlalti si pretuirea punctelor forte. Empatia este capacitatea de a te lega la emotiile, experientele si sentimentele celorlalti. Empatia e mai mult decat simpatia, care presupune doar intelegerea apeland la compasiune si sensibilitate. Empatia este un sentiment care nu trebuie sa ii lipseasca unui lider de proiect.

Optimism: entuziasm, dorinta de a invata si preda, rezistenta la situatii stresante. Poti crea optimism prin:

Parteneriat: colaborare (versus competitie), crearea unei sinergii si lucru in echipa. In orice proiect, membrii echipei trebuie sa lucreze impreuna. Liderii de proiect eficienti sunt capabili sa stranga o echipa pe proiect, indiferent de diversitatea indivizilor si sa o conduca spre succes.

Listening (Ascultare activa): este abilitatea esentiala a unui lider de proiect de succes! Cu toate astea, rar se invata acest lucru in scoli. Ascultarea implica atentie din partea receptorului dar si observarea elementelor non-verbale si paraverbale. Puterea de a asculta, fara a interveni deloc, este foarte importanta in construirea relatiilor bazate pe incredere.

Empowerment (Imputernicire): delegare, invatare, coaching si incredintare. Imputerniceste oamenii sa actioneze cu incredere si simt de raspundere. Incurajeaza-ti fiecare membru al echipei in mod individual. Oamenii tai trebuie sa simta ca sunt importanti si ca isi aduc propria contributie la rezultatul final al proiectului.

Sursa: project-management.learningtree.com

Share.

Leave A Reply