Persoana responsabila cu administrarea proiectului trebuie sa fie foarte calificata si inteligenta. El sau ea trebuie sa aiba o atentie sporita pentru detalii si capacitate de analiza. Pentru a administra un proiect, un manager trebuie sa cunoasca si sa inteleaga scopul, durata de implementare si cerintele de buget ale proiectului.
Un manager bun va analiza fiecare piesa a puzzle-ului. Daca de exemplu, proiectul este construirea unui mall, atunci cel responsabil trebuie sa identifice fiecare pas de la inceput pana la sfarsit.
Gandirea creativa ajuta de multe ori proiectul sa se incadreze in bugetul prestabilit. Cateodata, unele aspecte minore vor trebui sacrificate pentru a mentine directia proiectului. Managerii de proiect sunt experti in a sugera cai care permit obtinerea celor mai bune rezultate cu cele mai mici costuri.
De asemenea, exista software-uri care il asista pe manager in administrarea proceselor. Astfel de unelte faciliteaza estimarea costurilor. Totodata, un calendar poate fi foarte complex, cu sute, chiar mii de sarcini ce trebuie finalizate pana la deadline-urile prestabilite. Folosind unele software-uri, specifice managementului de proiecte, este mult mai usor de tinut evidenta acestor sarcini.
Managerii de proiect experimentati inteleg legile lui Murphy. Lumea reala nu este una perfecta. Factori imprevizibili ca vreme rea sau muncitori care se imbolnavesc se pot ivi si influenta proiectul aflat in procesul de implementare. Asadar, cei mai buni manageri aloca o marja de eroare in calendarul lor pentru fiecare sarcina.
Tu ce alte caracteristici ai adauga acestui portret ?