
- Ce trebuie facut?
- Cat de complex este proiectul?
- Cand va fi incheiat?
- Cum va fi incheiat?
- Cine va fi responsabil pentru fiecare cerinta?
- Ce fel de resurse sunt necesare?
- Ce trebuie livrat?
- Ce nivel de calificare a personalului este necesar?
- Cat va costa proiectul?
Planificarea proiectului realizata la timp evidentiaza problemele ce ar putea aparea in timpul implementarii ca: neintelegeri intre membri, presupuneri sau riscuri, iar acestea pot fi rezolvate in timp util.
De asemenea, planificarea se bazeaza pe trei elemente critice: (1) intrari bune in proiect, (2) planificare eficienta si (3) alocare potrivita a resurselor. Pentru managerul de proiect, planificarea inseamna a lua decizii privind activitatile ce trebuie intreprinse si alocarea resurselor pentru a nu depasi termenele-limita.
Totodata, trebuie retinut ca este probabil ca managerului de proiect sa ii fie cerut sa revada planificarea, inainte de a incepe procesul de implementare al proiectului, pentru a decide daca este nevoie de unele schimbari.