Organizarea cerintelor unui proiect

0

cerinte-organizareStim cu totii ca cerintele proiectului nostru nu reprezinta doar un amestec de informatii. Bunele practici si bunul simt ne spun ca cerintele unui proiect ar trebui sa fie structurate si organizate intr-un set de informatii complet, cuprinzator, coerent si usor de inteles pentru stakeholderii implicati.

In Ghidul BABOK® este definit modul in care iti poti organiza cerintele proiectului tau intr-o structura pe care o poti folosi pentru a tine totul in ordine. Cand te gandesti la multele posibilitati de a-ti organiza cerintele, trebuie sa iei in calcul si includerea perspectivelor stakeholderilor implicati. Zona de aplicare a solutiei proiectului poate fi vazuta ca o poza in care adaugi cerintele bine organizate si pe intelesul tuturor.

Cand nu stim de unde sa incepem si cu ce sa incepem, putem sa ne uitam la procese pentru a vedea ce este necesar si la „cine face, ce face, cand face”. Modelele proceselor definesc o serie de activitati repetitive indeplinite de anumite persoane in organizatie. Aminteste-ti ca procesele implica atat oamenii cat si sistemele. Procesele arata cine face un lucru si cand acel lucru trebuie sa fie gata.

Mai jos sunt cateva tehnici pe care le-ai putea folosi atunci cand trebuie sa iti organizezi cerintele proiectului.

Impartirea functionala descompune continutul solutiei in parti componente mai mici. Poti ulterior crea un model a ceea ce e nevoie sa fie facut pentru a livra solutia sau o parte a solutiei.

Modelarea organizatiei descrie unitatile organizatorice, stakeholderii si relatiile dintre ele si iti permite sa iti organizezi cerintele proiectului tau in functie ce necesitatile fiecarui grup de stakeholderi.

Diagramele flux de date te ajuta sa iti organizezi cerintele bazandu-te pe felul in care informatiile circula in sistem.

Modelele de date organizeaza cerintele prin descrierea conceptelor si relatiilor dintre conceptele care sunt relevante pentru definirea continutul solutiei.

Modelele de procese organizeaza cerintele proiectului folosind o ierarhie a proceselor si a sub-proceselor si abordarea acestor procese de la inceput pana la final.

Scenariile si studiile de caz organizeaza cerintele proiectului folosind evenimentele si modul in care solutia va raspunde la acesti stimuli declansatori.

Modele de continut organizeaza cerintele proiectului bazandu-se pe solutia oferita pe componente. Solutiile pe componente fac parte din arhitectura organizatiei, incluzand aici procesele de business, aplicatiile software sau hardware.

Experienta utilizatorilor organizeaza cerintele prin solutia ce va rezolva dorintele partilor implicate.

O data ce ai selectat si aplicat una sau mai multe din aceste tehnici, esti pe cale sa iti construiesti un set bine structurat de cerinte ale proiectului la care lucrezi.

Sursa: Project-management.learningtree.com

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.