Acei operatorii economici care aplica reglementarile contabile conform standardelor internationale de raportare financiara au de respectat cateva noi prevederi in ceea ce priveste situatiile financiare pentru 2016.
Noile reglementari sunt conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara (IFRS) si sunt aplicabile prin Ordinul Ministerului Finantelor Publice (MFP) nr. 2844/2016, intrat in vigoare in data de 19 decembrie 2016.
Conform legii contabile, exista anumite entitati care intocmesc un set de situatii financiare anuale dupa reglementarile IFRS.
Entitatile vizate sunt:
• societatile ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata;
• persoanele juridice indicate de Ordinul MFP nr. 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu IFRS de catre entitati cu capital de stat (ex: Posta Romana, CFR etc.);
• alte entitati obligate prin prevederi legale sa aplice aceste reglementari;
• alte entitati care au optat pentru aplicarea reglementarilor.
In baza regelementarilor mai sus mentionate, entitatile vizate de lege vor trebui sa realizeze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii si evaluarea acestora, tinand cont de normele IFRS.
In privinta situatiilor financiare, entitatile vor intocmi balanta de verificare in care vor include datele determinate in baza Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate (Ordinul MFP nr. 1802/2014). Totodata, acestea vor inregistra in contabilitate operatiunile de retratare.
Prin retratare se intelege efectuarea si inregistrarea in contabilitate a operatiunilor determinate de trecerea de la Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, la Reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara.
Cu privire la contabilizarea unor anumite operatiuni, noua lege prevede reducerea trimiterilor la un standard stabilit, deoarece normele IFRS se modifica destul de des, in functie de probleme intampinate in contabilitate, la nivel global.
Ai nevoie de ajutor?
Reinvent Consulting iti ofera suportul de care ai nevoie in gestionarea contabilitatii firmei tale.
• 295 lei/ luna, pentru maximum 20 de documente si 2 salariati
• 215 RON/ luna, pentru maximum 20 de documente si 2 salariati, pentru plata anticipata pe 6 luni (1.290 lei)
• 165 RON/ luna, pentru maximum 20 de documente (fara salariati), pentru plata anticipata pe 6 luni (990 lei)
Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!
Reinvent Consulting activeaza de peste 10 ani pe piata de consultanta juridica, fiscala si comerciala, oferind servicii complete de business : infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM, serviciul de gazduire de sedii sociale. si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.
Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4) 021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail [email protected]. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.
Website: www.reinventconsulting.ro