Open Workbench (OW) si Microsoft Project (MP)

0

Ec. Alina Apetrei 
Content Manager Finantare.ro

Open Workbench si Microsoft Project reprezinta programe pentru managamentul proiectelor. Cu toate ca ambele au instrumente de planificare exista diferente intre modul cum opereaza cele doua programe.

O diferenta fundamentala  consta in estimarea muncii pentru planul unui proiect.

OW este axat pe utilizarea de resurse, si MP pe task-uri(sarcini).

– Un plan in OW, se construieste plecand de la estimarile sarcinilor de lucru. Estimarile sunt strans legate de resursele stabilite pentru respectivele sarcini. Astfel, durata este stabilita de numarul de ore pe care fiecare resursa il va folosi, pe saptamana, ca sa acopere numarul total de ore cerute de sarcina respectiva. OW se potriveste mai bine pentru grupuri care estimeaza munca totala, prin estimarea numarului de ore pentru toate sarcinile asociate cu proiectul, si apoi crearea unui plan si planificarea pe acele estimari.

– Un plan MP genereaza estimari pentru resursele folosita plecandu-se de la durata sarcinilor(task-urilor). Task-urile sunt definite in functie de durata si efortul total depus. Resursele sunt stabilite pe task-uri. Orele sunt calculate pe resusrse. MP se potriveste mai bine pentru proiecte a caror durata este bine inteleasa si determinata, cu dependente intre task-uri.

Din moment ce majoritatea organizatiilor sunt constranse de resurse decat de timp, planificarea in OW furnizeaza un plan mai realist intr-un timp mai scurt.

O alta diferenta fundamentala intre cele doua programe este modul in care algoritmul de planificare determina planul optim al proiectului bazat pe resursele disponibile.
OW este unic prin abilitatile sale de a planifica munca intr-un mod flexibil, in functie de resurse.

Cu atat mai mult se specifica cat de mult si cand o anumita resursa este folosita pt un task; OW permite ca timpul sa fie calculat in mod automat prin carcateristica: „Auto Schedule”. Cand un proiect este planificat, munca pe task-uri este calculata ca sa se potriveasca cu disponibilitatea persoanei care face acea munca, chiar daca acele persoane sunt alocate pentru mai multe proiecte. Ca rezultat, ziua de munca pentru o anumita resursa, reprezinta mai degraba un output al procesului de planificare, decat un input, permitand aplicatiei sa optimizeze munca, sa produca un plan util.

Capacitatea „Resource Leveling” a MP nu este chiar atat de sofisticata. Algoritmul poate doar sa schimbe task-urile in planificare pentru a gasi urmatoarea fereastra in care resursa poate sa-si finalizeze intreaga sarcina.

Ca rezultat multe din utilizatorii MP, nu depind de „Resource Leveling” pentru a determina planurile optime pentru proiect si trebuie sa determina manual cand o anumita resursa este folosita pentru un task.

Diferenta dintre produse:

1. Planificarea resurselor:
– OW, planificare bazata pe durata, ceea ce este definit ca efort/disponibilitate. Se pot face schimbari, fara ca toate informatiile legate da resurse sa se schimbe;
– MP, Planificarea bazata pe munca, care este definita ca durata nr.de unitati. MP incearca sa satisfaca aceasta ecuatie la toate nivelele. Orice imbunatatire sau modificare schimba in mod automat alte valori.

2. Organizarea Planului
– OW, Planificare se va schimba numai cand „Auto Schedule” functioneaza, permitand ca planificarea sa fie completata in manual, daca se doreste;
– MP, planificarea se va misca in mod dinamic, odata cu introducerea de noi informatii. Nu este disponibil o modificare manuala a planificarii.

3. Crearea legaturilor (dependentelor) intre proiecte
– OW, utilizatorul poate accesa proiectul WBS si sa creeze legaturi cu alte proiecte.
– MP, utilizatorul trebuie sa deschita proiectul, sa-l combine, temporar, cu alte proiecte, si apoi sa creeze legaturile (dependentele).

4. Regulile de baza pentru afaceri
– OW: informatiile de baza sunt validate prin intermediul regulilor de afaceri;
– MP nu are nici un fel de reguli de baza, pentru validare.

5. Munca in timpul vacantei/concediului
– OW, suporta ca aplicatiile sa fie programate in perioada concediilor, sau a vacantelor-sarbatorilor legale;
– MP, nu suporta programarea muncii in perioada sarbatorilor legale.

6. Urmarirea datelor – OW – Pentru fiecare resursa, datele utilizate pot fi urmarite. Se pot reprograma anumite activitati care nu au fost facut anterior, pentru o data viitoare.

7. Incarcarea stilurilor si a contururilor
– OW, Planificare pentru contururile „din fata” lucreaza pentru a le terminat cat mai repede. Pentru contururile „din spate” se va face o finalizare cat mai tarziu;
– MP, In partea din fata este o distributie triunghiulara, incepand din de sus si descrescand liniar in timp in functie de datele introduse manual.

8. Inlocuirea resurselor
– OW, cand o resursa este inlocuita, munca estimata se mentine;
– MP, cand o resursa este inlocuita, unitatile sunt setate la 100%, ceea ce poate afecta estimarea duratei muncii.

9. Calcularea Planificarii
– OW, este activata manual. Anumite constrangeri ale resurselor, pot fi incluse sau excluse;
– MP, se poate face o selectare pentru calcularea manuala sau automata.

10. Accesarea mai multor planuri de proiecte
– OW, planurile  principale pot fi create ad-hoc sau predefinite. Deschizand un plan pricipal, in mod automat se deschid si planurile subordonate. Resursele pot fi stabilite in subproiecte si reorganizate la nivelul proiectului principal.
– MP, Fiecare sub-plan trebuie deschis individual. Fiecare plan are resurse proprii, cateodata aparand dubluri, in cadrul planurilor principale.

11. Informatii despre resursele specifice ale proiectului
– OW: Alocarea se face la nivelul proiectelor, asa ca, chiar daca proiectele sunt combinate intr-un proiecte principal, alocarea resurselor se rezolva automat;
– MP: Trebuie folosita o lista a resurselor folosite atat pentru proiectele principale cat si pentru subproiecte, astfel ca resursele folosite sunt privite in mod global.

Trasaturi comune ambelor produse:
– se poate face o structura pe cate nivele este nevoie;
– legaturile(dependentele) pot fi create intre mai multe task-uri ale aceluiasi proiect si intre proiect;
– pot exista relationari intre proiectul pricipal si subproiectele componente. Informatiile circula si de la nivel superior spre cel inferior si invers;
– liniile de baza a proiectelor pot fi stabilite si resetate ulterior;
– status-ul fiecarui task poate fi modificat manual;
– progresul proiectului poate fi urmarit prin mai multe metode;
– o resursa poate fi o persoana, un grup de oameni, materiale sau echipamente;
– resursele pot avea valabilitate: (% valabilitate);
– implicarea unei resurse poate fi schimbata usor, mentinandu-se estimarile facute;
– pot fi create mai multe „viziuni – vizualizari” pentru a reflecta stilul de management al fiecarei persoanei;
– Diagrama Gantt, CMP si stilul tabelar sunt suportate;
– campurile calculate sunt folosite pentru a analiza situatia.

Share.

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.