Micile recompense pentru a favoriza inovatia

0

recompense inovatieRezultatele studiilor recente arata ca micile recompense motiveaza angajatii sa vina cu idei novatoare. Astfel, se pune intrebarea:  ce recompense vrei sa oferi angajatilor pentru creativitatea sau inovatia lor? Un lucru aproape comun ar fi sa investesti macar jumatate din valoarea ideii. Daca investesti mai multi, ai cheltui prea mult din buget si ai fi „inecat” in tot felul de idei.

Poate parea un paradox: un numar mare de idei nu este neaoparat un lucru bun, pentru ca sunt greu de gestionat. Proiectele novatoare au nevoie de un timp indelungat pentru a fi elaborate si puse in aplicare, astfel incat sa poate aduce venituri inzecite. Prea multe proiecte novatoare inseamna un consum mare de timp si resurse si exista posibilitatea ca produsul finit al unor proiecte sa semene prea mult cu un alt produs deja existent sau recent aparut, astfel incat toate ivnestitia pare sa fie in van.

Oliver Baumann, profesor de management la University of Southern Denmark si Nils Stieglitz, profesor de management la Frankfurt School of Finance and Management au realizat o cercetare asupra modului in care sistemele de recompensare sunt corelate procesului de invoare. Practic, ei au creat un loc de munca virtual in care angajatii cu idei novatoare au fost recompensati.

Au fost create doua grupuri. In primul grup, cu cat era mai mare recompensa, cu atat angajatii au venit cu mai multe idei, uneori chiar in exces. Cu toate acestea, in cel de-al doilea grup, angajatii au primit recompense mici si au venit cu idei utile, dar nu la fel de multe. Ca o concluzie, cei doi cercetatori considera ca recompensele mari nu se dovedesc a fi mai bune decat recompensele mai mici atunci cand este vorba de procesul de inovare.

Citeste tot articolul (in limba engleza) pe Entreprenoria.com

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.