Schimbarea intr-o organizatie poate fi reprezentata printr-un dublu triunghi, lucru care inseamna ca daca tu doresti sa faci o schimbare, trebuie sa iei in considerare toate cele 7 dimensiuni ale triunghiului. Managerii de proiect cu experienta isi dau seama imediat unde anume, in abordarea de tip proces-oameni-tehnologie, sunt lipsuri, si de ce nu s-a ajuns la schimbarea dorita si asteptata in timpul stabilit initial.
Spre exemplu, un proiect pentru restructurarea unui departament implica:
- Strategie: Care este impactul produs de aplicarea strategiei? Este o strategie coerenta?
- Oameni: Cine este afectat / implicat si cat de mult? Oamenii cunosc si sunt de acord cu noile modificari?
- Structura: Care va fi noua structura si responsabilitatile specifice?
- Infrastructura: De ce fel de spatiu, echipamente, conexiuni va fi nevoie in noul departament?
- Flux informational: Ce se schimba in fluxurile informationale / de raportare / de masurare?
- Procese: Ce procese se vor schimba, cum si de ce? Ce schimbari de sistem sunt necesare?
- Cultura: Cum va afecta schimbarea cultura organizationala? Cat de radicala este aceasta schimbare in comparatie cu sistemul de gandire actual?
Incercarea de a realiza o schimbare organizationala fara a lua in considerare toate cele 7 dimensiuni va duce, fara niciun dubiu, la esecul proiectului.
Ce parere ai despre triunghiul oameni-procese-tehnologii? Crezi ca este complex si satisface toate nevoile?
Sursa: projectmanager.com.au