Planul/proiectul unei afaceri reprezinta harta de orientare si, daca este utilizata in mod corespunzator, va ajuta antreprenorii la inceput de drum sa isi indeplineasca obiectivele si sa se orienteze corespunzator in sectorul sau de activitate.
Un plan de business poate fi elaborat in functie de dorintele si obiectivele fiecaruia dar si de idee. Esential este ca acesta sa cuprinda capitole separate si ordonate in ordine logica. In unele situatii anumite capitole pot fi combinate pentru a reda mai concret ce anume se are in vedere sau in altele chiar eliminate. Un lucru impornat este sinteza finala a capitolelor pentru a avea o viziune clara asupra afacerii.
1. Introducerea
2. Descrierea companiei
2.1 Misiunea si valorile companiei
2.2 Scurt istoric al companiei
2.3 Obiective
3. Produse si servicii
3.1 Caracteristici
3.2 Beneficii
3.3 Etapa de dezvoltare
3.4 Tehnologia utilizata (daca este cazul)
3.5 Produse si servicii viitoare
4. Analiza de piata si industriala
4.1 Cota de piata si potentialul de crestere
4.2 Publicul tinta
4.3 Segmentul de piata
4.4 Nevoi
4.5 Tendinte
4.6 Analiza industriala
4.7 Competitie
4.8 Oportunitati prezente pe piata
5. Strategii si implementare
5.1 Volumul ofertei
5.2 Avantajul concurential
5.3 Strategia de marketing
5.3.1 Pozitionarea
5.3.2 Strategia de produse si/sau servicii
5.3.3 Strategia de pret
5.3.4 Strategia de distributie
5.3.5 Strategia de promovare
5.3.6 Programele de marketing
5.4 Strategia de vanzare
Citeste continuarea articolului (in limba engleza) pe Entreprenoria.com