De ce sa deschizi o microintreprindere?

0

Esti tanar antreprenor? Iti doresti sa devii propriul tau sef? Ai ideile, ai capitalul, insa nu stii care este cea mai buna forma legala de reprezentare? In acest articol vom discuta despre avantajele si dezvantajele unei microintreprinderi si procesul de infiintare al acesteia. Foarte multi antreprenori isi incep drumul cu infiintarea unui PFA (persoana fizica autorizata), insa pe masura ce businessul se dezvolta apare nevoia infiintarii unei microintreprinderi: SRL sau SRL-D. Pentru ca o companie sa poata fii considerata microintreprindere trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

– Capitalul social este detinut de alte persoane in afara de unitatile administrativ-teritoriale si stat
– Veniturile din anul precedent nu au depasit 1.000.000 EUR, in cazul unei companii deja existente
– Societatea nu este in dizolvare, in cazul companiilor deja existente
– Nu reprezinta: fond de garantare al depozitelor bancare, fond de garantare al pensiilor private, fond de garantare al asiguratilor, fond de compensare a investitorilor sau entitati transparente fiscal cu personalitate juridica

Incepand cu 1 ianuarie 2018, inclusiv societatile care desfasoara urmatoarele activitati:

– Jocuri de noroc
– Explorare, dezvoltare, exploatare a gazelor naturare si zacamintelor petroliere
– Asigurari si reasigurari, piata de capital (exceptie: intermediari)
– Domeniul bancar pot avea statutul de microintreprindere daca indepilnesc cele 3 conditii mai sus mentionate.

De asemenea, spre deosebire de 2017, in 2018, veniturile ralizate din activitati de consultanta si management nu mai sunt nevoite sa plateasca impozit pe profit daca veniturile din aceste activitati depasesc 20% din totalul veniturilor. In plus, societatile care au un capital social de minim 45.000 lei nu mai pot opta pentru plata de impozit pe profit, daca indeplinesc conditiile de microintreprindere.

Pentru a infiinta o microintreprindere sunt necesare urmatoarele:

– Rezervarea denumirii societatii – se poate verifica online disponibilitatea numelui
– Alegerea unui sediu social
– Redactarea actului consitutiv
– Deschiderea unui cont de capital social la orice banca
– Depunerea unui capital social de minim 200 lei
– Pregatirea documenteler necesare pentru inregistrarea la Registrul Comertului:

  • Cerere de inregistrarea (formular standard care se gaseste la ONRC)
  • Anexa 1 pentru inregistrarea fiscala (formular standard care se gaseste la ONRC)
  • Anexa 2 pentru investitie straina – daca este cazul (formular standard care se gaseste la ONRC)
  • Declaratie pe propria raspundere semnata de asociati sau administratori privind:
  1. Persoana juridica nu desfasoara la sediul social, puncte secundare sau in afara lor pentru maximum 3 ani, activitatile declarate
  2. Persoana juridica indeplineste conditiile de functionare sanitar-veterinare, de protectia a mediului, sanitare si de protectia muncii (dupa caz)
  • Dovada rezervarii numelui
  • Acord de utilizare a denumirii, daca este cazul
  • Act constitutiv
  • Declaratia in cazul in care exista asociat unic, cum ca nu mai este asociat unic intr-un alt SRL
  • Documentul care dovedeste dreptul de utilizare ar spatiului pentru sediul social
  • Cerere catre ANAF pentru eliberarea certificatului care atesta ca spatiul pentru sediul social nu este instrainat pentru dreptul de folosinta
  • Dovada varsarii capitalului social din care sa reiasa exact aportul fiecarul asociat
  • Acte doveditoare pentru aporturile in natura
  • Declaratiile fondatorilor/cenzorilor/administratorilor din care reiese ca indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru aceasta calitate
  • Actele de identitate
  • Specimene de semnatura pentru administratori
  • Dovada platii taxelor
  • Declaratie pe propria raspundere a persoanei fizice straine care reprezinta o persoana juridica straine, neinregistrata fiscal pe teriroriul Romania, daca este cazul

AVANTAJE

– Nu exista limita in alegerea codurilor CAEN
– Solicitantul nu trebuie sa isi dovedeasca pregatirea sau calificarea
– Capitalul social minimum este de doar 200 lei, iar acesta poate fii recuperat
– Asociatii raspund in limita capitalului social de 200 lei depus
– Daca exista minimum un angajat full-time, societatea va trece de la 3% impozit pe venit la 1% impozit pe venit
– Numarul de angajati este nelimitat, fata de un PFA care poate avea maxim 4 angajati

DEZAVANTAJE

– Asociatul trebuie sa achite impozit pe dividendele retrase
– Cheltuielile administrative aferente sediului social
– Asociatul poate beneficia de profit doar la finalul anului (dupa aprobarea situatiilor financiare)
– Costurile cu serviciile de contabilitate

Punand in balanta aceste informatii, microintreprinderea este cea mai buna optiune pentru un
antreprenor la inceput de drum care isi doreste un business mic.

(P) Acest material este sponsorizat. Pentru promovarea pe acest site va rugam sa ne contactati pe contact!

Share.

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.