Cum sa iti salvezi imaginea in fata comentariilor clientilor nemultumiti

0

startup.difficultiesDupa cum stim cu totii, afacerile nu sunt perfecte, iar cine spune ca sunt se inseala amarnic. Este un lucru real, iar tu, ca si antreprenor, trebuie sa il accepti, chiar daca nu e usor.

Sunt multe lucruri care iti pot scapa de sub control atunci cand esti la conducerea unei afaceri. Fie ca este o greseala pe factura unui furnizor, o intarziere in livrarea unui produs catre client sau lucruri asemenatoare, un astfel de incident poate afecta mult reputatia propriului brand. Fii pregatit pentru comentarii dure si necrutatoare si invata cum sa faci fata acestor situatii.

In ciuda faptului ca nu poti controla nemultumirile, opiniile si prejudecatile clientilor despre produsele si serviciile pe care le oferi, asigura-te ca reactionezi temperat la critica lor.

Iti prezentam in continuare patru modalitati prin care iti poti reface imaginea in fata unor clienti pe care i-ai dezamagit:

1. Atunci cand gresesti, nu arunca vina pe client. Cea mai frecventa greseala e care o fac unele companii, este aceea de a nu recunoaste greseala si a astepta ca totul sa se rezolve de la sine. Nu este o alegere potrivita pe termen lung, deoarece clienti vor putea vedea ca i-ai evaluat negativ sau ca le-ai sters comentariile, lucru care ii vor determina sa renunte total la serviciile si produsele pe care le oferi.

2. Solutia este sa le raspunzi si nu sa te scuzi. Uita de propriul tau orgoliu si obisnuieste-te cu ideea ca ai gresit. Tine-ti aproape clientii prin cadouri si livrari gratuite sau discounturi la urmatoarele comenzi. Poti prezenta faptele astfel incat sa ii arati clientului ca se va remedia problema in departamentul care a cauzat-o. Acest lucru ii va arata acestuia ca ai invatat din greselile trecute si ca doresti sa iti imbunatatesti serviciile.

3. Transforma clientii in aliatii tai. De mult ori un client nervos nu este orientat spre un scop negativ. Pur si simplu vor sa se faca auzit si sa fie tratat cu respect. I-ai putea cere sfaturi pentru imbunatattirea seriviciilor tale. Prin acest fel, nu doar ca vei ofe mai multa valoare produselor tale, ci iti vor creste si vanzarile. Trebuie doar sa iti asculti clientii si sa le oferi produsele pe care si le doresc.

Citeste intreg articolul (in limba engleza) pe Entreprenoria.com

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.