Cum sa faci un studiu de piata pentru planul tau de afacere

0

analysisStudiul de piata este unul din cele mai importante aspecte de luat in considerare atunci cand intocmesti planul tau de afacere. Prin intermediul acestuia vei intelege motivele pentru care potentialii clienti vor alege sa cumpere produsul sau serviciul tau. Mai mult decat atat, iti vei putea da seama cum influenteaza aspectele culturale si personale comportamentul clientilor tai.

Studiul de piata este format din doua parti: primara si secundara. Primul studiaza clientii intr-o maniera directa, personala, in timp ce al doilea studiaza informatiile oferite de altii despre clienti. Studiul primar se poate realiza prin interviuri telefonice sau chetionare online si poate cuprinde persoane relectate aleatoriu dintr-un grup tinta. Studiul secundar, poate de asemenea fi realizat printr-un chestionar postat pe diferite platforme ale unor organizatii sau chiar bloguri de specialitate.

Pentru analiza de piata poti folosi unul din cele doua studii sau o combinatie dintre cele doua. Cele mai importante intrebari la care trebuie sa gasesti raspuns prin aceasta analiza sunt:

  • Cine sunt oamenii care vor achizitiona produsul sau serviciul tau? Trebuie sa te asiguri ca ai indeajuns de multe detalii despre clientii tai: varsta, venit, ocupatie, stil de viata, studii etc.

Citeste articolul integral (in limba engleza) pe Entreprenoria.com

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.