Cum pot companiile sa-si ajute angajatii sa lucreze mai bine in echipa

0

Companiile preocupate sa imbunatateasca abilitatea angajatilor de a munci in echipa au la dispozitie mai multe instrumente la care pot sa apeleze cu incredere. Daca esti antreprenor sau lucrezi intr-un departament de resurse umane si iti doresti ca salariatii din organizatia ta sa livreze rezultate mai bune, iata ce poti face pentru stimularea lucrului in echipa.

Regandeste interviurile de angajare

Structureaza interviurile de angajare in mai multe etape, astfel incat sa descoperi ce abilitati si ce personalitati au candidatii chemati la discutii. Cele mai performante echipe au in componenta lor oameni cu abilitati si persoanalitati diferite. Gandeste niste intrebari si teste specifice pe care sa le folosesti in timpul interviurilor de angajare, in functie de obiectivele companiei, astfel incat sa iti dai seama ce fel de candidati s-ar potrivi mai bine in organizatie, din perspectiva capacitatii de a munci in echipe. Asigura-te insa ca tot procesul de intervievare sa nu dureze foarte mult, deoarece oamenii buni de pe piata fortei de munca reprezinta o resursa si pentru alte companii.

Organizeaza un team bulding

Un program de team building reprezinta o solutie excelenta pentru integrarea angajatilor noi in organizatii, atat pe termen scurt, cat si pe termen lung. De asemenea, un team building ii ajuta pe salariati sa colaboreze mai bine intre ei. Pe langa stimularea muncii in echipa, un program de team building are si alte beneficii importante: dezvolta comunicarea intre oameni, responsabilizeaza fiecare individ, contribuie la crearea unui mediu de lucru mai fericit, in care predomina rasul si voia buna si, totodata, creste incredere si stima de sine.
Angajatorii care se preocupa cu adevarat de angajatii lor, ar fi bine sa le ofere, periodic, si posibilitatea sa participe la traininguri si ateliere de team building.

Dezvolta liderii

O munca foarte buna in echipa depinde, in mare masura, de cel sau cea care se afla in fruntea grupului. Prin urmare, investeste in dezvoltarea managerilor, daca vrei ca echipele din organzatia ta sa aiba rezultate spectaculoase. „Seful” joaca un rol esential, deoarece ar trebui sa faca tot posibilul ca echipa lui sa poata sa indeplineasca niste obiective specifice.
Identifica angajatii cu potential de lider, in functie de anumite calitati si abilitati pe care le obervi la ei, si ajuta-i sa devina mai buni. Managerii pot sa devina cu adevarat lideri si sa-si stimuleze echipele doar daca dau dovada de onestitate si, de asemenea, daca au incredere in fortele proprii, precum si in angajatii pe care ii conduc.

Share.

Leave A Reply