Cum iti salvezi pielea cand iti asumi mai mult decat poti duce

0

muncitorE clar, nimeni nu vrea sa munceasca mai mult decat trebuie! Timpul costa bani, iar timpul pierdut cu prea multe proiecte dezvoltate concomitent te poate costa inclusiv sanatatea. De ce sa incep 14 proiecte, cand mai bine le dezvolt si le rezolv pe rand? Iata intrebarea la care „workoolicul” zilelor noastre n-a stiut niciodata sa raspunda! El prefera sa-si rupa ficatii, crezand ca „da bine” in fata sefilor si chiar in fata lui insusi. Nimic mai fals! Aa, ba da, se poate si mai rau: sa incerci sa-i convingi pe cei din jur, adica pe sefi, pe subalterni, pe parteneri si chiar pe cei dragi ca te spetesti pentru bunastarea lor, dar tentativa ta sa fie sortita esecului. Atunci chiar ca-ti vine s-o iei razna!

Incursiune in lumea lui „Bag ca MIG-ul”
Situatia economica actuala, la nivel national si chiar international, a creat diverse discrepante intre ceea ce ar trebui sa fie „concurenta” si „parteneriatul” si ultima boala a secolului nostru, fuga dupa capatuiala, castigul cu orice pret, fara scrupule. A devenit o moda sa nu te plangi chiar daca esti depasit de situatie sau de responsabilitati, ori sa persisti in erori profesionale chiar daca nu te pricepi la afacerea sau la jobul cu pricina, pe sistemul „e mai bine sa am de lucru decat sa stau pe bara!”, avand in vedere si regimentele de someri care dau tarcoale institutiilor care platesc „gras” si nu numai. Mai mult, indiferent de calificare, cei mai multi cetateni sunt tentati sa accepte orice, chiar daca nu se pricep. Se multumesc sa „bage tare”, sau, cum se zice mai nou „baga ca MIG-ul”, ca doar – doar vor provoca impresie, pe sistemul „tonul pompos, bombastic, face muzica” iar daca in prima faza ar parea ca au dat lovitura, mai tarziu ei capoteaza lamentabil.

Merge si asa!
Ei bine, in cele din urma, fie ca nu-ti asumi un nou proiect de buna voie, exista si posibilitatea sa te „califici” din oficiu. Pur si simplu, e posibil sa ai nesansa ca, in acel moment, sa nu mai fie altcineva disponibil. Ceasul rau, pisica 13, nu alta! Si pe langa faptul ca ajungi sa „comiti”, mai in gluma, mai in serios, majoritatea trebusoarelor impuse de respectivul proiect, exista riscul de a neglija vechile activitati in care erai implicat si care, foarte probabil, aveau si ele deadline-urile lor. Daca nu stii sa-ti calculezi si sa-ti gestionezi resursele, pe unde scoti camasa? Asa ca, uneori, pe principiul „merge si asa”, te grabesti iar treaba iese de mantuiala. Nimeni nu are de castigat, ba din contra.

De ce e neprofitabil sa te inhami la mai mult
Ei bine, iata pe scurt de ce nu merita sa cari mai mult decat poti duce. In primul rand, pentru ca, automat, te extenuezi, productivitatea scade, pierzi timp si viata ta personala va avea, invariabil, de suferit. In al doilea rand, este lipsit de etica sa pretinzi ca te pricepi la toate. Bunul simt te indeamna sa faci doua lucruri dar bine, decat sa te apuci de sase si sa-ti iasa prost. In fine, in momentul in care esti suprasolicitat, este dificil sa alegi unele proiecte in dauna altora.

Pasi catre iesirea din haos
Acum, dupa ce am definit contextul si motivele care te-au determinat sa ajungi in aceasta situatie nedorita, sa aflam impreuna cum poti redresa situatia. Pentru inceput, exista cativa pasi simpli. Este de datoria ta sa faci lucrurile sa functioneze, asa ca, nu-ti iesi din fire, concentreaza-te si organizeaza-te mai bine. Nu mai inghiti toate bazaconiile, nu te mai arunca singur in groapa cu lei si calculeaza-ti resursele. Pune totul pe hartie si calculeaza exact lista de proiecte, lista cu activitatile pe care le presupune fiecare proiect in parte si durata de timp alocat pentru fiecare din aceste proiecte. Asa vei afla exact procentul de incarcatura reala cu care te confrunti. In acel moment, poti identifica usor ce atributii poti delega altora si ce se poate face fara aportul tau.

Citeste articolul integral pe cipriancucu.ro

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.