Cum iti alegi echipa antreprenoriala

0

In lumea antreprenoriatului se remarca o mare diversitate a tipurilor de personalitate, oameni apartinand unor culturi diferite, cu varste, temperamente, profesiuni si preocupari diferite conduc business-uri de succes. Ce au in comun acesti oameni, dincolo de ceea ce ii individualizeaza? Exista o formula cheie pentru o echipa antreprenoriala performanta?

Bill Gates, presedinte fondator al Microsoft, declara: „Daca 20 dintre cei mai buni oameni cu care lucrez ma parasesc, in cateva luni nu veti mai auzi de «Microsoft»”. In cazul lui, investitia in oameni s-a dovedit a fi calea cea mai sigura de a garanta supravietuirea companiei si de a asigura competitivitatea si succesul acesteia.

Cu totii stim ca succesul unui business se datoreaza unei echipe talentate de antreprenori, finantatori, contractori si investiori. In timp ce o afacere profitabila si stabila este o colaborare intre toti acesti indivizi, o mica parte din acest grup ofera directia si viziunea unui proiect: echipa de baza.

A avea o echipa de baza completa si flexibila pentru startup-ul vostru este o necesitate, daca doriti sa dezvoltati o afacere competitiva in timp ce anticipati si gestionati posibile probleme aparute pe parcurs.

Cand vine vorba de alegerea unei echipe de baza pentru proiectul vostru antreprenorial exista cateva reguli care va pot ajuta in luarea deciziilor.

Increderea este esentiala

Deoarece echipa de baza va va consilia si in multe cazuri va gestiona in mod direct o parte a afacerii, trebuie sa fiti foarte atenti in procesul de recrutare. Pentru antreprenorii cu experienta este recomandat sa isi foloseasca reteaua de contacte de business. Alegeti dintre persoanele cu care ati mai lucrat si care v-au dovedit ca detin abilitatile antreprenoriale. Multi antreprenori vor cauta mai intai printre membrii familiei si prieteni pentru a gasi parteneri de business. De cele mai multe ori, aceasta este o strategie eficienta, insa exista doua limitari de care trebuie sa se tina cont. In primul rand, stresul de a dezvolta si conduce o afacere poate pune presiune pe relatia voastra cu familia si prietenii sau ii poate influenta pe acestia in a lua decizii pripite care sa va dauneze financiar. In al doilea rand, cineva care este cinstit ca prieten sau o ruda nu poate fi la fel de demn de incredere atunci cand vine vorba de bani. Daca intentionati sa recrutati un prieten sau o ruda este de preferat sa va sfatuiti si cu partenerii vostri de incredere in privinta acestei decizii.

Echipa mixta de profesionisti

A avea o echipa cu competente diverse este absolut necesar. Una dintre cele mai importante responsabilitati ale echipei de baza va fi aceea de a va ajuta sa intelegeti domenii care nu va sunt la indemana. Cea mai buna strategie este de a forma o echipa cu competente care sa acopere toate aspectele industriei in care activati. De exemplu, o agentie de marketing sportiv, nou intrata pe piata, ar putea recruta oameni cu experienta in domenii precum: marketing, copywriting, coaching, statistica si psihologie, pe cand un restaurant frantuzesc ar putea avea o echipa formata din bucatar-sef, designer, contabil si nutritionist.

Cauta oameni cu viziune de business

In ciuda nevoii de diversitate, persoanele din echipa de baza trebuie sa aiba un singur lucru in comun: trebuie sa inteleaga principiile de baza ale unei afaceri. Asta nu inseamna ca trebuie sa aiba un MBA sau un CV care sa dovedeasca o impresionanta experienta de management. Trebuie sa inteleaga doar ca tot ce va face in cadrul companiei, va trebui facut cu scopul de a construi in cele din urma o afacere profitabila. Membrii echipei trebuie sa fie suficient de creativi pentru a concilia nevoile impuse de rolul lor in cadrul companiei cu obiectivele financiare ale acesteia, o sarcina adesea dificila.

Recompense pentru performanta

Un business poate fi la fel de bun ca oamenii implicati in cadrul acestuia, iar antreprenorii care construiesc echipe performante, construiesc, de asemenea, afaceri profitabile. De aceea, este foarte important sa recrutati si sa motivati cei mai buni dintre candidati.  O puteti face oferindu-le recompense materiale clasice (salariu competitiv) sau beneficii inovative, ca de exemplu: carduri de sanatate, depozite de economisire, cadouri de sarbatori, teambuilding-uri, training-uri platite, ore flexibile la birou, transport asigurat.

Resursa umana constituie „bunul cel mai de pret” dintr-o companie, si de aceea trebuie sa va ganditi tot timpul cum puteti face fiecare persoana din echipa mai folositoare, mai valoroasa si sa-i oferiti libertatea de a actiona eficient.

Sursa: www.esimplu.ro 

Share.

Leave A Reply