Incepand cu luna octombrie, formularul 112, prin care se declara impozitul pe venituri din salarii si contributiile sociale obligatorii, se depune doar online.
ANAF a anuntat ca incepand cu 1 ianuarie 2017, mai multe declaratii vor fi acceptate doar in format electronic, renuntandu-se la forma printata. Acestea sunt:
• Formular 100 – Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat,;
• Formular 101 – Declaratia privind impozitul pe profit;
• Formular 300 – Decontul de taxa pe valoarea adaugata;
• Formular 301 – Decontul special de taxa pe valoarea adaugata;
• Formular 390 – Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare de bunuri;
• Formular 394 – Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national.
Termen limita depunere formular 112.
Formularul 112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” folosit pentru declararea contributiilor de asigurari sociale si impozitului pe venit, calculate si retinute de angajator si entitatile asimilate acestuia, se depune:
• trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului, de angajatorii si entitatile asimilate angajatorilor care nu au optat pentru depunerea lunara a declaratiei;
• lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare .
Cine depune formularul 112
• persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora;
• persoanele fizice care realizeaza in Romania venituri din salarii sau asimilate salariilor de la angajatori din state care au alta legislatie in domeniul securitatii sociale
• persoanele fizice si juridice care au calitatea de platitori de venituri din activitati dependente;
• institutiile publice care calculeaza, retin, platesc si suporta contributii sociale obligatorii in numele asiguratului;
• institutiile prevazute la art.136 lit. d) – f) din noul Cod fiscal;
• orice platitor de venituri de natura salariala sau asimilate salariilor.
Trimiterea declaratiilor se face prin intermediul portalului e-guvernare.ro, sectiunea „Depunere declaratii”.
Semnarea declaratiilor se realizeaza prin utilizarea certificatului digital calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat.
Reinvent Consulting activeaza de peste 10 ani pe piata de consultanta juridica, fiscala si comerciala, oferind servicii complete de business : infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM, serviciul de gazduire de sedii sociale si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.
Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4) 021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail [email protected]. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.
Website: www.reinventconsulting.ro