Managementul performantei reprezinta investitia in timp a liderilor de proiect, care furnizeaza, in mod regulat, un feedback sincer si incurajator. Poate lua, de asemenea, forma sprijinului, indrumarii si a consilierii. In unele echipe de proiect, insa, practica oferirii de feedback este aproape inexistenta. Liderii de proiect de succes stabilesc o cultura a angajamentului emotional, inovarii, auto-organizarii si a construirii pe baza de rezultate. Acestia isi rezerva suficient timp pentru a oferi feedback de performanta care sa conduca la rezultate de durata.
In cartea „Future Work„, autorii sugereaza un stil de lucru mult mai productiv, mai prietenos care include increderea in oameni, recompensarea rezultatelor si tratarea fiecaruia in mod individual. Performanta este determinata de rezultate. Acest mediu de lucru se stabileste de comun acord cu membrii echipei pe proiect si se bazeaza, mai degraba, pe o intelegere cu privire la modul in care fiecare isi face treaba, decat pe reguli si proceduri stricte prestabilite.
Feedback-ul de performanta pentru rezultate de durata pleaca de la ideea de mai sus, si se realizeaza efectiv prin imbunatatirea relatiei cu membrii echipei, cresterea productivitatii individuale, imbunatatirea productivitatii managerului de proiect, focusarea pe rezultatele individuale si de echipa, imbunatatirea motivatiei si implementarea unor asteptari realiste.
Bazandu-se pe o fundatie cu obiective clare, incredere in oameni si importanta relatiilor, feedback-ul de performanta functioneaza cel mai bine atunci cand managerii de proiect trec prin urmatorii cinci pasi:
1. Asculta si punctul de vedere al membrului echipei cu privire la performanta sa individuala, urmat de evaluarea managerului privind performanta lui.
2. Identifica ce ar ajuta la mentinerea sau imbunatatirea performantei.
3. Cere membrului echipei sa identifice pasii specifici sau actiunile considerate necesare imbunatatirii.
4. Ofera resursa / resursele necesare si stablirea unui plan de comun acord, in scris.
5. Obtine angajamentul membrului echipei si stabileste un timp pentru revizuire, cel putin o data pe trimestru.
Feedback-ul de performanta pentru rezultate de durata presupune urmarea acestor pasi si oferirea de feedback constant. Comportamentul acesta duce la incredere in managerul de proiect, si conduce clar la rezultate bune si foarte bune ale membrilor echipei. In plus, feedback-ul nu ar trebui oferit doar atunci cand avem de-a face cu esecul in cadrul unui proiect, pentru ca atunci va fi perceput doar ca pe un instrument de pedepsire.
Deoarece performanta este cheia motivarii echipei, si pentru ca o echipa pe proiect motivata produce rezultate imbunatatite, managerii de proiect ar trebui sa ia in serios realizarea acestei investitii.
Managementul de performanta implica si training pentru managerii de proiect. Cercetarile indica faptul ca greutatile cu care se confrunta liderii de proiect in furnizarea feedback-ului de performanta pot fi depasite prin instruirea lor pe competente-cheie necesare in convorbirile pe aceasta tema cu echipa; ulterior, ei sunt invatati sa-si structureze aceste discutii, astfel incat membrii echipei chiar sa isi imbunatateasca performanta proprie si, productivitatea, per ansamblu.