Exista numerose greseli pe care le poti face atunci cand intentionezi sa concepi planul pentru afacerea ta. Noi iti prezentam cateva din cele mai frecvente pentru a le cunoaste si a sti sa le depasesti atunci cand te confrunti cu ele!
Ignorarea competitiei
Fiecare afacere are si un competitor. Tocmai din acest motiv, atunci cand iti scrii planul de afacere trebuie sa dovedesti ca stii totul despre competitorii tai atat directi cat si indirecti. Daca un antreprenor isi va subestima unul din competitori acordan o valoare mai mare decat cea cuvenita serviciului sau produsului sau, poate fi considerat ca fiind negativ in randul investitorilor. O astfel de abordae ii va face pe acestia sa considere ca ai pierdut din vedere anumite riscuri pe carele presupune afacerea drept urmare te vor taxa.
Previziuni financiare nerealiste
Este adevarat ca investotorii sunt interesati de companii care se afla in stadiul de expansiune si mai putin de cele la inceput de drum. Asadar, cifrele si statisticile sunt o parte esentiala pentru ei. Prea mult optimism in ceea ce priveste circuitul financiar poate fi o dovada de superficialitate si ignoranta, lucru care nu este deloc pe placul creditorilor.
Supraestimarea numarului de consumatori
Daca vei pornit de la premisa ca cota de piata este nenumarata si ca oricine poate deveni clientul tau, vei incepe sa iti pierzi din credibilitate. Poate, dupa ceva timp vei fi capabil sa iti cresti numarul de clienti si sa tintesti mai sus, insa in stadiile incipiente, va trebui sa te fozusezi pe o nisa care sa reprezinta rampa de lansare.
Citeste intreg articolul (in limba engleza) pe Entreprenoria.com