Cel care realizeaza acest plan este managerul de proiect. De asemenea, planul trebuie sa includa si o strategie de atenuare pentru fiecare tip de risc identificat. Cele mai grave riscuri sunt cele care pot afecta proiectul in termen de cateva ore. Planul ar trebui sa enumere itemii care sunt cel mai probabil sa esueze, dar si care sunt resursele si actiunile necesare remedierii situatiei. Totodata, acest plan de interventie ar trebui sa contina o lista de proceduri necesare restabilirii in timp util a serviciilor pentru a reveni la normal.
Mai mult, membrii echipei de proiect care se ocupa cu testarea proiectului trebuie implicati in dezvoltarea planului si trebuie sa pregateasca:
- O notificare a cauzei, procesului si a strategiei;
- Proceduri de remediere pentru aplicatii si documente;
- O lista cu rolurile desemnate fiecarui membru in cazul unui dezastru;
- O lista cu echipamentul necesar pentru a sprijini solutia.
In unele proiecte, ca cele in care exista un contract cu o autoritate locala, se poate merge pana la a prezenta o dovada anuala a abilitatilor unui astfel de plan. De exemplu, unele autoritati cer ca acest plan sa fie updatat in fiecare an si sa faca dovada ca in cazul unui dezastru, situatia poate fi remediata in termen de 24 de ore.
Tu cand ai realizat ultima oara un plan de interventie?