Ce cuprinde un plan de achizitii?

0
card_creditIn esenta, planul de achizitii descrie functiile si activitatile necesare  procurarii cu succes a echipamentului si a materialelor importante in implementarea proiectului. Cum trebuie sa procuri echipamentele, cine trebuie sa aprobe planul, ce criterii de selectie trebuie folosite, ce tipuri de contracte vor fi folosite in cadrul proiectului si chiar limitele bugetului pentru achizitii sunt itemi ce trebuie bifati in cadrul acestui plan.

Daca un plan de achizitii este cerut sau urmeaza sa fie utilizat in cadrul proiectului, managerul de proiect trebuie sa stabileasca cerintele achizitionarii pentru a identifica materialele ce trebuie cumparate atat pentru uzul extern cat si pentru cel intern. Planul poate fi scurt si poate contine doar cateva pagini, insa trebuie sa reflecte resursele necesare implementarii proiectului.

Resursele pot fi din gama echipamentelor hardware sau software, contracte de leasing, licente sau alte materiale necesare pentru ca proiectul sa fie implementat cu succes. In acest document ar trebui specificate selectia furnizorului, acceptul livrarii produselor, politica procesului de achizitii precum si procedurile ce trebuie urmate.

Rolul real al planului este sa evidentieze procesul folosit pentru obtinerea materialelor necesare incadrarii proiectului in timp si buget. Bineinteles, acesta culmineaza cu aprobarea lui de catre client. Desi, planul de achizitii nu este necesar fiecarui proiect in parte, realizarea lui este o idee buna in cadrul proiectelor care au de realizat un numar mare de achizitii.

De asemenea, pentru orice fel de dubiu, puteti vizualiza cum arata un astfel de plan.

Ce altceva mai puteti adauga la realizarea planului de achizitii?

Sursa: pmtips.net
Share.

Leave A Reply