Antreprenoriat – atitudinea iti defineste altitudinea

0

„Abilitatea defineste ce poti face. Motivatia determina ce faci. Atitudinea determina cat de bine o sa o faci” – Lou Holtz

Definitia din perspectiva psihologica a atitudinii este „expresia favorabila sau nefavorabila referitor la o persoana, un lucru, un loc sau un eveniment”. Surprinzator sau nu, oricat am incerca sa ne schimbam artificial atitudinea, aceasta ne va influenta pe noi, actiunile noastre si va avea un impact si asupra modului in care ceilalti ne privesc si ne percep. In domenii unde interactiunea cu oamenii este importanta si rezultatele depind de aceasta interactiune, cum este si domeniul vanzarilor despre care vorbim, atitudinea face diferenta.

Talentul, experienta, cursurile urmate si toate sfaturile primite valoreaza zero daca momentul respectiv te gaseste cu atitudinea gresita. Poti sa ai cel mai bun produs, la cel mai bun pret si sa mai fie si exact ce isi doreste clientul, atitudinea gresita te va impiedica sa livrezi mesajul corect si sa pierzi vanzarea respectiva. Atitudinea negativa duce la neincredere in tine, in produsele tale si in final la rezultate negative. Clientul tau functioneaza ca o oglinda, daca transmiti negativism vei primi acelasi lucru.

Ca sa construiesti o atitudine pozitiva nu e chiar asa de complicat, sa o mentii e mai greu. Daca esti pozitiv, privesti in viitor si incerci sa te autodepasesti zilnic o sa construiesti atitudinea corecta. Folosesti succesurile anterioare, te inconjori de oameni pozitivi si in curand vei fi plin de energie pozitiva. Insa e nevoie de timp pentru a avea succes in vanzari, si atitudinea pozitiva va trebui sa ramana la acelasi nivel. Fundatia mentinerii atitudinii pozitive se construieste pe patru stalpi.

1. Incredere in produs. Multi antreprenori vad ceea ce fac ei doar ca o activitate care plateste facturile. Cei cu atitudine pozitiva stiu ca e mai mult decat atat. Sunt pasionati, cred in produs si in faptul ca poate cu adevarat sa ajute clientii. Mai mult decat atat, ar fi produsul pe care l-ar cumpara pentru ei si l-ar recomanda prietenilor. Chiar daca piata e dura, apare o criza economica si clientii sunt carcotasi, cand crezi ca ai un produs excelent si transmiti asta, rezultatele vor veni.

2. Incredere in pregatire. Ai experienta, ai invatat de la cei mai buni, si ai dovada ca functioneaza. Oricate greutati vor aparea, ai incredere in pregatirea ta si in faptul ca ai mereu langa tine oameni care sa te ajute. Faptul ca ai primit pregatire de calitate si ai acces la cele mai bune informatii te vor mentine pozitiv si increzator an actiunile tale.

3. Incredere in afacere. Organizatia pe care o construiesti trebuie sa adune in jurul ei oameni care sa se alinieze la aceleasi principii si valori in care crezi si tu. E important sa vezi sustinere din partea oamenilor si sa transferi catre ei increderea in idea ta.

4. Incredere in tine. Ai inceput pe un drum si esti responsabil sa il duci pana la capat. Adu-ti aminte mereu motivele pentru care ai decis sa incepi. Aceleasi motive sunt de ajuns pentru a te face sa continui. Daca tu nu ai incredere in tine, nimeni altcineva nu va avea.

Povestea pe care ne-o spunem pentru a fi motivati si pozitivi are legatura doar cu noi. Indiferent de piata, client si competitie. In perioade de criza atitudinea, mai mult ca in orice alte perioade, face diferenta. Urmariti ce antreprenori avut succes in anii trecuti si urmati-le exemplul!

Asociatia „Centrul de Consultanta si Management al Proiectelor” EUROPROJECT (CCMP EUROPROJECT), in parteneriat cu Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) si Blocul National Sindical (BNS), implementeaza in perioada 4 ianuarie 2018 – 3 ianuarie 2021 proiectul Antreprenor 2020, cod Mysmis 105025.

Proiectul Antreprenor 2020 este finantat in cadrul Programului Operational Capital Uman 2014-2020, apelul Romania Start Up Plus si are drept obiectiv incurajarea antreprenoriatului si a ocuparii pe cont propriu prin sustinerea infiintarii de intreprinderi cu profil nonagricol in zona urbana din regiunea Sud Vest  a Romaniei.

Fii antreprenor! Alatura-te si tu echipei „Antreprenor 2020”

Share.

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.