8 reguli esentiale in relatia cu clientii

0

relatii-publicul

Daca faci parte din mediu business, indiferent de domeniu, stii foarte bine ca fara clienti nu exista afaceri! Cand vine vorba de clienti si de relatia cu ei, lucrurile stau diferit fata de cum stateau acum 10 ani, sau chiar acum un an.

Clientii nu mai sunt atrasi doar de preturi ieftine si oferte de necombatut. Ei sunt in cautare de proceduri rapide si usoare, si de persoane care empatizeaza cu nevoile lor. Daca te limitezi la crearea unor simple oferte si iti ignori clientii pe retelele de socializare sau pur si simplu le ignori feedback-ul, afacerea ta e cu un pas mai aproape de esec.

Stim cu totii zicala „Clientul are mereu dreptate!” Dar e oare adevarata? Desigur ca nu. Este doar un simplu exemplu referitor la cat de invechite sunt unele reguli ce tin de relatia cu clienti si de modul cum sunt gestionate, avand in vedere tehnologia si piata globala curenta. A ridica telefonul si a suna clientul este insuficient.

Iata cateva idei practice care pot fi aplicate in mediul de afaceri curent. Nu uita, in calitate de administrator al unei afaceri, e de datoria ta sa iti multumesti angajatii, dar si clientii.

1. In primul rand, asigura-te ca le respecti clientilor timpul. Gestionarea relatiilor cu clientii poate fi automatizata in unele domenii pentru a facilita procesul. Insa in viata reala, trebuie sa le respecti timpul clientilor angajand mai mult personal pentru a lucra in orele de varf. Pentru a creste dorinta clientilor de a reveni la serviciile tale asigura-le metode de a se ajuta singuri si prezinta un interes sporit fata de bunastarea lor. Rapiditatea si calitatea sunt doua lucruri care sunt primordiale clientilor.

2. Relatiile cu publicul au ajuns la un nivel global. Daca nu ai posibilitatea de a comunica cu potentialii clienti din diferite zone ale planetei, renunti la ceea ce poate insemna majoritatea pietei tale tinta. Un colectiv multilingv te poate ajuta sa te extinzi demografic intr-un timp extrem de scurt.

Citeste tot articolul (in limba engleza) pe Entreprenoria.com

Share.

Leave A Reply