6 comportamente care pot distruge un proiect

0
oameni2Ca si manageri de proiect ne dorim ca membrii echipei noastre sa se incadreze in deadline-uri, sa fie optimisti in munca lor, sa aiba o stare de spirit competitiva, sa fie atenti mereu la buget, si sa multumeasca clientii si echipa de management, nu-i asa? Totusi, aceste comportamente care la prima vedere sunt de dorit, pot provoca unele probleme si pot duce la „scufundarea” proiectului.

David Gelber, autorul cartii The 3 Power Values, ne ofera cateva exemple pertinente de rezultate dezastruoase ca urmare a obsesiei fata de comportamentele enumerate mai sus.

1. Angajamentul fata de termene

Daca facem din respectarea termenelor limita o povara, vom crea o atmosfera extrem de stresanta si frustranta pentru toata lumea. E probabil ca atunci cand grabesti finalizarea unui proiect sa omiti unele aspecte care vor duce la plangeri ulterioare din partea clientului / utilizatorilor finali. Deci e bine ca uneori sa ai in vedere si proverbul „graba strica treaba”.

2. Optimismul excesiv

Optimismul este un puternic stimulent in motivarea echipei. Dar atunci cand membrii echipei vad unele aspecte care sunt problematice si nu le reporteaza din diverse motive, toata lumea plateste din greu la final. Daca fiecare se plimba in jur cu o fata vesela deoarece nu doresc sa iti comunice ceea ce functioneaza prost, atunci ai mari probleme. Urmareste sa vezi daca membrii echipei sunt cinstiti cu tine.

3. O stare de spirit competitiva

Ne dorim ca membrii echipei noastre sa fie in totalitate dedicati proiectelor noastre deoarece ne dorim sa livram proiecte de calitate si sa fim vazuti ca niste manageri de proiect de succes. Dar atunci cand managerii de proiect merg numai pe competitivitate iar membrii echipei incearca in mod constant sa se intreaca unul pe altul pentru atentie, atunci compania si proiectul in sine va avea de suferit. Atunci cand fiecare dintre membri se va simti la munca precum intr-o competitie sportiva, nu vor mai pune accentul deloc pe colaborare, calitate si rezultate.

4. Focusarea pe scopul final

Finalul proiectului este important insa prea multa focusare pe acest lucru poate altera bunele intentii. Exista proiecte in care esti fortat sa faci, indiferent de circumstante, o componenta/produs pe zi. Acest lucru va duce in final la scaderea calitatii, deoarece angajatul este fortat sa termine in putin timp ce i-ai dat de facut. Fii atent la ceea ce le ceri angajatilor tai! E posibil ca la final sa obtii ceva cu totul diferit.

5. Obsesia fata de bugetul proiectului

Atunci cand performanta financiara devine un obiectiv prioritar se intampla lucruri nefericite si ciudate. Indiferent de munca pe care o faci, graba de a termina un lucru este principala cauza a problemelor de calitate. De asemenea, daca pui prea mult accent pe bani si nu pe calitate, e posibil ca rezultatele finale sa fie dezastruoase, si atunci tot efortul depus sa fie in zadar.

6. Dorinta de a multumi echipa de management

Daca suntem corecti cu noi insine, tuturor ne surade ideea unui angajat care munceste din greu pentru a ne castiga respectul. Dar trebuie sa fim atenti pentru a nu crea o cultura in care doar cei care ne multumesc sunt promovati. Cand membrii echipei incearca sa ne multumeasca, vor face estimari si vor fi de acord cu programe nerealiste doar pentru a ne face pe plac. Cred ca toata lumea cunoaste pe cineva care mereu spune „da” la orice sarcina si care de multe ori esueaza din cauza acestui comportament.

 

Share.

Leave A Reply