Crezi ca exista vreo legatura intre traditia unei companii si aceea a unui grup etnic, religios sau national? Daca stai si te gandesti, toate impart aproape aceleasi elemente.
In ultimi anii am avut norocul de a discuta cu antreprenori care au inteles cat de importanta este crearea unei traditii intr-o firma. Am fost placut surprins sa vad ca multi oameni de afacere inteleg si incorporeaza conceptul de traditie in firma in companiile lor. In majoritatea cazurilor, ei transforma o camera libera intr-un loc in care angajatii pot juca ping-pong, pot atipi, se pot uita la TV sau chiar gati. In timp ce aceste lucuri pot asigura o stare mai buna la birou, ele nu trebuie sa fie confundate cu ceea ce reprezinta traditia unei companii.
In unele cazuri, chiar, au exact efectul opus. Gandeste-te un minut la conceptul de cultura organizationala, care nu este deloc diferit de cel de cultura etnica sau nationala. Toate sunt caracterizate de un set de valori, credinte, traditii, sarbatori, norme, limbaj etc. Cum ai putea sa cladesti o cultura a companiei tale, cu siguranta ca ea va evolua in ceva puternic peste ceva timp?
1. Asigura-te ca telul si viziunea ta sunt clare. Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa stabilesti care e identitatea companiei tale si sa creezi un „limbaj” care va fi transmis echipei tale. Cand compania ta va incepe sa inteleaga ce reprezinta compania ta si care e telul ei, vei putea trece la pasul urmator, si anume sincronizarea mediului de lucru cu valorile pe care le vrei promovate.
Pentru a fi sigur ca valorile pe care vrei sa le promovezi sunt eficace, avantajele lor ar trebui sa fortifice ceea ce tu, ca purtator de cuvant pentru comania ta. Daca firma ta incurajeaza creativitatea si inspiratia prin moduri recreationale, ai tot dreptul sa construiesti acea camera plina de activitati. Daca nu, inlocuieste-o cu ceva care se potriveste mai mult stilului si telului tau.
Citeste tot articolul (in limba engleza) pe Entreprenoria.com