- Personalul
- Planificarea realista
- Sprijinul din partea sponsorilor
- Definirea beneficiilor
- Managementul schimbarii
1. Lucrul cu o echipa in care oamenii au aptitudinile potrivite
Calificarile suplimentare intr-o echipa sunt considerate un factor cheie de succes pentru proiecte. Studiul Pulse of the Profession arata ca aproape 70% din organizatii ajuta la dezvoltarea carierei celor care lucreaza pe proiecte. Nu exista o cariera standard pentru profesionistii in proiecte, deoarece oamenii devin manageri de proiect in anumite momente ale carierei lor si evolueaza de la managementul de proiecte catre roluri diferite. Un coordonator de proiect e posibil sa nu se transforme niciodata intr-un manager de proiect, pe cand un manager de proiect s-ar putea sa nu devina si manager de program. Dar daca se pune mult accentul pe progres in acest domeniu, managerii de proiect au optiuni.
2. Crearea unui plan de implementare realist
Un plan de implementare realist este considerat a fi un alt factor critic al succesului. Aparent, suntem din ce in ce mai buni la a desena planuri. Conform studiului, managerii de proiect sunt mai buni la partea de organizare. Unul din cinci respondenti se descrie ca fiind foarte matur in ceea ce priveste organizarea in managementul proiectelor. Oamenii trebuie sa fie insa si din ce in ce mai buni la crearea de planuri realiste.
3. Asigurarea unui sprijin din partea celor de sus pentru proiect
Iata ca sprijinul din partea top managementului pentru proiecte este considerat a fi un factor care contribuie la succesul proiectului. Organizatiile care au sponsori activi pentru cel putin 75% din proiectele lor au o rata a succesului de 74%. Pe de alta parte, companiile care se confrunta cu implicare mai scazuta din partea sponsorilor au o rata de succes de 63%.
Verifica sa vezi daca sponsorul face ceea ce ai tu nevoie sa faca – ei sunt pioni esentiali in proiectul tau. Participa acestia la sedinte? Sunt pregatiti? Te ajuta, punand intrebarile potrivite? Daca nu, atunci va trebui instruit sponsorul proiectului tau.
4. Definirea clara a beneficiilor asteptate in urma proiectului
Proiectele contribuie la rezultate. Daca nu stii ce beneficii sa astepti de la un proiect si felul in care acestea influenteaza viitorul organizatiei tale, atunci e posibil sa te trezesti ca lucrezi la proiectul nepotrivit.
Studiul arata ca in ciuda conditiilor economice, intreprinderile vor continua sa se focuseze pe realizarea de beneficii, ca o masura a succesului proiectului si programului.
Cine e responsabil de identificarea beneficiilor in compania ta? In multe cazuri, managerul de proiect finalizeaza proiectul, livreaza proiectul si trece la urmatorul proiect. Echipa operationala trebuie sa urmareasca beneficiile proiectului si, date fiind rolurile lor limitate, in cele mai cazuri acest lucru nu se face. Poti dovedi eficienta proiectului tau asigurandu-te ca exista un mecanism de urmarire a beneficiilor.
5. Managementul efectiv al schimbarii asociate proiectului
E minunat sa poti fi capabil sa livrezi ceva, dar daca schimbarea pe care o implementezi nu se „lipeste”, atunci toate eforturile sunt in zadar. Care e sensul livrarii unui nou mod de lucru, daca beneficiarii proiectului fac ceea ce faceau si inainte, in acelasi mod?
Conform rezultatelor studiului, mai mult de 70% dintre respondenti folosesc des tehnici pentru managementul schimbarii si al riscului. Din pacate, poti folosi tehnici cunoscute si totusi sa nu ai rezultate bune.
Poti citi intreg studiul Pulse of the Profession aici. Ce alti factori critici ai succesului crezi ca nu au fost identificati / mentionati?