3 lucruri pe care clientul tau vrea ca sa le stii

0
intalnire1Ca si manager de proiect sau consultant, vei intalni tot felul de clienti care au anumite asteptari. Sau sperante cu privire la conditiile in care trebuie duse sarcinile la capat si munca pentru ei. Unele dorinte vor fi facute in scris, pe cand alte asteptari devin subintelese.

Din cunostintele si experienta acumulate de managerii de proiect si consultanti, iata care sunt cele 3 lucruri importante pe care trebuie sa le iei in calcul atunci cand lucrezi la proiectul unui client.

Isi doresc ca tu sa faci toata munca

E posibil ca, dupa semnarea contractului, sa te gandesti la o lista cu lucruri pe care clientul tau ar trebui sa le faca pentru a te ajuta de-a lungul procesului. In realitate, clientul insa se asteapta ca tu sa faci toata treaba. Ei prefera ca rolul lor in proiect sa fie unul foarte superficial … si sa presupuna doar cateva drumuri pentru clarificari suplimentare, si, in final, testarea si aprobarea solutiei finale. Ei te angajeaza pe tine pentru ca le este mult mai usor sa nu se implice si nu se supara deloc daca nu sunt vazuti ca facand parte din echipa proiectului. Au pretentia ca tu sa faci programul proiectului si sa te ocupi de fiecare situatie in parte, in timp ce ei se multumesc cu faptul ca sunt tinuti la curent printr-un instrument facil de comunicare. Rolul pe care ei si-l doresc este mai mult de observator.

Sunt deja foarte ocupati

Si clientul tau are, de cele mai multe ori, un serviciu full-time si de aceea este foarte ocupat (exceptie face CEO). Proiectul il poate ajuta in munca lui sau reprezinta ceva pentru organizatie in ansamblu. Oricare ar fi situatia, nu este slujba lui, pentru ca el are deja una. Este foarte important sa iti amintesti acest lucru cand observi ca nu poti obtine maxima lui implicare si cooperare in proiect. Oricum, va fi frustrant, insa trebuie sa tii cont de faptul ca, in niciun caz, nu este proiectul lui.

Considera ca personalul lor nu este suficient de competent pentru a te sprijini cu adevarat

Aminteste-ti din ce cauza s-a apelat la tine. Tu esti expertul. Tu esti cel care detine cunostintele de specialitate si care poate ajuta prin munca pe care o face. Cel putin, din punct de vedere al know-how-ului. Si e posibil sa fii ajutat. Insa din punctul de vedere al clientului, niciunul din angajatii sai nu detine competentele necesare sa faca singur acest proiect pentru companie – chiar daca sunt familiarizati cu problemele organizatiei. Clientul considera ca nimeni din organizatie este suficient de competent pentru a face munca respectiva. Si probabil ca are dreptate. Trebuie sa tii cont de aceste lucruri atunci cand vei obtine diverse informatii divergente de la persoanele implicate cu care vei intra in contact.

Clientii tai sunt inteligenti. Suficient de inteligenti cat sa stie cand sa apeleze la cineva atunci cand au nevoie de ajutor. Pune baza in tine in a face toata munca si pe cat de putin posibil in ajutorul celorlalte persoane implicate. Partea buna a lucrurilor este ca factura, la final, va fi mult mai mare. Clientul nu te poate ajuta foarte mult in proiect si are nevoie de tine pentru ca tu detii cunostintele si expertiza necesare. Si isi mai doresc ca tu sa stii si sa intelegi situatia asa cum e ea. In acest fel, toata lumea este multumita.

Sursa: pmtips.net
Share.

Leave A Reply