Te-ai intrebat vreodata de ce unii oameni au timp sa faca atat de multe lucruri intr-o zi, in timp ce altii fac doar o mica parte? Dispun oare de o unealta speciala sau de abilitati de a gestiona eficient timpul? Cu siguranta a doua varianta.
Toate acestea deoarece timpul este o resursa finita pe care o risipim deseori pe activitati lipsite de sens. Existanumeroase articole despre cum sa gestionezi timpul. In timp, aplicarea acestor sfaturi pot da sezultate foarte eficiente, imbunatatindu-ti calitatea activitatilor dar si numarul lor.
Tocmai de aceea, va oferim mai jos o lista de 15 idei care te vor ajuta sa iti folosesti timpul mai eficient:
1. Stabileste-ti obiective clare
Iniante de a incepe orice activitate sau proiect trebuie sa ai in vedere exact data la care doresti sa il finalizezi. Acest obiectiv trebuie foarte clar definit si stabilit. Aceasta planificare te va ajuta sa castigi destul de mult timp, deoarece vei sti exact cat iti va lua pana sa ajungi la destinatie.
2. Respira adanc si incepe
In majoritatea cazurilor, cea mai usoara parte este sa finalizezi un anumit lucru, decat sa demarezi acel lucru. Frica, plictiseala sau complexitatea sarcinii te pot demotiva. Exista insa o regula a celor 10 minute: incepe sarcina si lucreaza 10 minute la ea. Vei observa ca o vei duce la bun sfasit chiar si daca aceasta se numara printre cele mai plictisitoare din viata ta.
3. Fa-ti un plan zilnic
Daca nu stii exact ceea ce ai de facut, gestionarea timpului isi pierde sensul. Fa-ti o lista cu ceea ce ai de facut in ziua urmatoare. Cu ajutorul acestora vei deveni mai organizat, iar timpul ramas il vei putea folosi eficient in alte activitati. Incearca sa iti denumesti fiecare sarcina printr-un scurt titlu reprezentativ.
Citeste articolul integral (in limba engleza) pe Entreprenoria.com