Tot ce trebuie stiut despre o marca (III)

0

CONSIDERATII GENERALE PRIVIND MARCA COMUNITARA

Ce poate fi mai tentant pentru un furnizor de bunuri sau servicii decat o piata in care sa beneficieze de libera circulatie a capitalului, a persoanelor si a marfurilor?

Beneficiind de libera circulatie a capitalurilor, producatorul va putea sa-si plaseze afacerea in zonele cu conditiile fiscale cele mai avantajoase; in acelasi timp, va avea posibilitatea sa solicite credite cu dobanzi convenabile putand astfel sa demareze o activitate de productie eficienta.

Beneficiind de libera circulatie a persoanelor, va putea sa-si selecteze personalul cu calificarea necesara si in conditiile salariale avantajoase de pe o arie extinsa.

In sfarsit, beneficiind de libera circulatie a marfurilor, va putea profita de o piata extinsa, iar prin numarul de produse vandute va putea sa-si creasca profiturile.

Ei bine, Uniunea Europeana este un astfel de spatiu in care furnizorii de marfuri si servicii pot beneficia de aceste facilitati, Uniunea acoperind in momentul de fata teritoriile a 27 de state (Romania facand si ea parte din acest spatiu de la 01.01.2007).

Sunt oare suficiente pentru furnizorul de produse si servicii, conditiile mentionate pentru a aprecia ca a intrat intr-un „paradis economic”?

Avand in vedere faptul ca principiul teritorialitatii protectiei (o marca inregistrata intr-o tara, de exemplu in Romania, nu beneficiaza de protectie in alta tara, decit daca este inregistrata si in acea tara) constituia un obstacol in libera circulatie a marfurilor in cadrul Comunitatii Europene (aceeasi marca putind avea in tari diferite titulari diferiti), cat si faptul ca reglementarile nationale ale tarilor membre ale Comunitatii Europene prezentau diferente uneori semnificative, s-a incercat armonizarea legislatiilor nationale ale statelor membre asupra marcilor.

In anul 1957, prin tratatul de la Roma s-a constituit Comunitatea Economica Europeana (C.E.E.). Obiectivul C.E.E. era sa promoveze o dezvoltare armonioasa a activitatilor economice intre tarile membre, inlaturand barierele economice. Uniunea Europeana, fosta Comunitate Europeana, a cunoscut o dezvoltare puternica, numarul tarilor membre la inceput in numar de 6, ajungand, dupa 01.01.2007, la 27 iar obstacolele in libera circulatie a marfurilor si serviciilor, a persoanelor si a capitalurilor, au disparut.

In scopul realizarii pietei interne, drepturile asupra proprietatii industriale, si mai ales asupra marcilor, trebuiau, pe de o parte, sa fie armonizate la nivel comunitar, iar pe de alta parte sa fie realizat un sistem prin care, folosind o singura procedura sa se inregistreze marci care sa beneficieze de protectie pe intreg teritoriul Uniunii Europene.

Sursa: Business-point.ro

Share.

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.