
Customer service. In termeni simpli, inseamna a avea grija de clienti. Multe companii integreaza acest element in operatiunile curente. Adeseori, planul de afaceri dicteaza modul in care va fi oferit un serviciu de calitate.
Atitudinea. In calitate de patron, trebuie sa aveti o atitudine pozitiva si sa va asumati integral responsabilitatea pentru rezultatele afacerii.
Numai asa veti putea face schimbarile necesare atingerii rezultatelor dorite, fara a arunca vina asupra celorlalti. Apoi, in momentul atingerii succesului, nu uitati de echipa care v-a ajutat sa ajungeti acolo. Fara exceptie, cei mai buni patroni inteleg ca este vorba de oameni: recrutarea si pastrarea celor mai buni, eliminarea anagajatilor neproductivi si asigurarea tuturor resurselor necesare indeplinirii eficiente a sarcinilor de serviciu.
Strategie. Nu aveti nevoie de un plan complex pentru a avea succes. Chiar si un document de o pagina poate fi suficient, atata timp cat este bine gandit si implementat. Un plan de afaceri nu tocmai reusit, dar executat bine poate fi net superior unui plan exceptional, dar nepus in aplicare. O buna strategie de business defineste si pune in miscare intreaga organizatie. In lipsa ei, afacerea devine un vas in deriva, imposibil de controlat si cu atat mai putin un demers profitabil.
Risc. Antreprenorii de succes nu se tem de asumarea unor riscuri calculate. Cei mai multi patroni care isi asuma asemenea riscuri recunosc nevoia unor schimbari, pe masura ce si climatul economic sufera modificari, si inteleg cat de periculoasa poate fi lipsa flexibilitatii. Pentru a reusi, companiile trebuie sa accepte schimbarea si sa raspunda noilor realitati, fie ca vorbim de piata, concurenta sau mediul general de afaceri.
Mai multe detalii: esimplu.ro