Team building

1

Privit prin prisma beneficiilor pe care le prezinta un astfel de program de interventie, team buiding-ul poate fi definit in mai multe feluri:

– ca proces de formare si dezvoltare a unei echipe performante, prin facilitarea si dinamizarea proceselor de grup;
– ca proces de imbunatatire a relatiilor de munca, prin dezvoltarea abilitatilor de rezolvare a problemelor, de luare a deciziilor si rezolvare a confllictelor, de clarificare a viziunii, obiectivelor si scopurilor, de stabilire a rolurilor si responsabilitatilor, de constientizare si valorificare a diversitatii;
– ca proces cu rol de facilitare a schimbarii culturii organizationale;- ca proces de (auto)descoperire a abilitatilor si de identificare a persoanelor cu potential de dezvoltare si devenire (in eventualitatea promovarii pe functii de decizie);
– ca recompensa sau program de relaxare activa.

Indiferent de obiective si de perspectiva din care este analizat, un team building:

TREBUIE:
– sa reprezinte un mod de viata;
– sa fie un proces continuu, organizat, planificat si condus de persoane special pregatite in acest sens;
– sa fie centrat pe indeplinirea unui set de scopuri clare si consistente;
– sa permita fiecarui membru al echipei sa-si asume responsabilitatea;
– sa conduca la dezvoltarea unei identitati clare si unice;
– sa faciliteze constientizarea potentialului echipei ca unitate;
– sa fie o activitate frumoasa si placuta.

NU TREBUIE:
– sa fie o interventie singulara, limitata, o favoare acordata angajatilor sau o dorinta exclusiva a managerilor;
– sa fie impus fara sa se tina cont de sentimentele oamenilor;
– sa se desfasoare intermitent, neorganizat, in afara unui plan, a unor obiective si scopuri clar formulate;
– sa permita neasumarea responsabilitatii;
– sa fie rezervat numai pentru unii membrii ai echipei;
– sa reprezinte un proces prin care actiunile contravin intentiilor, in mod evident,
– sa fie perceput ca o sarcina grea, neplacuta.

In linii extrem de generale, scopurile unui program de team building se pot inscrie in urmatoarele directii:
– dezvoltarea cooperarii si comunicarii in cadrul echipei, dar si in cadrul organizatiei;
– integrarea noilor membrii in echipa;
– (auto)cunoasterea mai buna a membrilor echipei;
– activarea unor resurse ascunse;
– consolidarea increderii reciproce intre membrii echipei;
– clarificarea rolurilor membrilor echipei;
– dezvoltarea abilitatilor de relationare interpersonala;
– dezvoltarea abilitatilor decizionale;
– promovarea si/sau clarificarea obiectivelor echipei/organizatiei;
– dezvoltarea sau schimbarea culturii organizationale.

Sursa: Business-point.ro

Share.

Un comentariu

  1. Multi manageri sunt sceptici la rezultatele unui weekend de distractie. Dar daca obiectivele sunt stabilite corect (si sunt parte a unui plan intern de lunga durata), iar activitatile sunt organizate in functie de team building-urile pot influenta semnificativ activitatea unei companii. Imbinand sportul si aventura (rafting, escalada, scufundari, calarie, etc) cu exercitii interactive, se poate observa o imbunatatire a comunicarii, cooperarii, a productivitatii angajatilor chiar in cifra de afaceri.

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.