De ce esueaza afacerile?

0

Este deja un lucru stiut ca majoritatea afacerilor mici esueaza in primii 5 ani. Aceste statistici sunt deprimante pentru persoanele interesate sa inceapa o noua afacere.

Asadar, ce nu merge? Nimeni nu incepe cu intentia de a crea ceva ce nu poate fi sustinut. De fapt, majoritatea persoanelor sunt convinsi ca ei nu vor face parte din aceste statistici.

Majoritatea patronilor incep ca experti tehnici in domeniul lor. De exemple – un inginer decide sa puna bazele propriei sale companii, dupa ce a lucrat pentru altcineva cativa ani de zile. El/ea are suficiente cunostinte despre inginerie, dar nu destule despre conducerea unei afaceri de succes. Majoritatea invatam din mers, de aceea exista si aceasta rata mare de esec.

Sunt multe lucruri care pot submina o afacere. Aici sunt cateva exemple:

Sa te axezi pe o singura idee si sa te tii de ea prea mult timp
Cat timp a trecut de cand ti-ai actualizat oferta? Poate si doar transportul produselor tale sau oferirea serviciului intr-un nou mod. Persoanele care merg pe o singura idee, aceeasi idee pentru mult timp, vor descoperi sa sunt lasati in urma pe piata. Tine minte, ideile noi sunt moneda antreprenoriatului. Programeaza pentru fiecare trimestru sa cauti noi idei pentru afacerea ta. Mentine-o proaspata, pastrandu-ti astfel clientii interesati.

Increderea oarba in opiniile tale
Fara a dori sa spargem bula ta antreprenoriala, cateodata credem atat de mult in opiniile noastre, incat le ignoram pe cele diferite sau ale altor persoane. Exista o diferenta intre urmarirea instinctului si mersul orbeste inainte. In general, patronitii sunt „predispusi genetic” sa fie optimisti. Doar adu-ti aminte ca o perspectiva alternativa are sanse sa aiba la baza un motiv puternic, si este o idee buna sa intelegi acest motiv.

Ignorarea pozitionarea numerarului
De ce clientii nu achizitioneaza produsele/serviciile tale mai repede – asa cum este in predictia ta? Bine ai venit in lumea reala. De multe ori, patronii sunt mult prea optimisti in ceea ce privesc vanzarile, in special cu privire la oferta lor. Cunoscand exact de cat numerar ai nevoie ca afacerea ta sa mearga de la o saptamana la alta, este un pas pentru a evita aceasta capcana. Pasul al doilea este, binenteles, de a avea numerarul necesar, plus rezerve, pentru a supravietui 6 luni cu vanzari putine sau chiar zero.

Pastratea angajatilor neproductivi
Esti proprietarul unei afaceri, nu un manager de resurse umane, asa-i? Gresit. Daca faci angajari, atunci una din activitatile tale cheie este de a conduce si antrena performantele oamenilor care lucreaza pentru tine. Daca anjatatii tai:

a) vor sa-si faca treaba
b) stiu cum sa-si faca treaba, si
c) le place sa lucreze cu tine

atunci sunt sanse slabe sa ai probleme. Insa, de multe ori, angajatii tai nu vor lucra asa cum speri tu sa o faca. Ai incercat vreodata sa vezi cat de dificil poate fi sa incerci sa rezolvi problemele de „personal”? Dar sa actionezi este dificil si inconfortabil – asa ca lasi situatia fara sa faci nimic.

Nu intelege gresit. Sunt unul dintre cei mai mari suporteri in asigurarea ca se face tot ce se poate pentru a oferi angajatilor elementele necesare pentru a avea succes. Dar cand acest proces devine extenuant, atunci este timpul sa iei masuri. Verifica masurile legislative din tara ta si ia actiunile necesare.

Vinzi prea greu
Daca te afli in situatia de a vinde o idee sau un produs foarte greu, foarte multor persoane, poate e timpul sa asculti de ce nu se cumpara si sa inveti din acestea, decat sa incerci sa devii un vanzator mai bun. Ai mecanisme care sa permita clientilor tai sa-ti ofere feedback? Iti intrebi clientii ce altceva vor inainte sa mergi sa creezi ceva nou?

Necrearea de structuri de sprijin
A recunoaste ca ai nevoie de ajutor in anumite arii este o abordare responsabila pentru managementul firmei. Angajeaza oameni si servicii pentru a manevra lucrurile la care nu te pricei, sau de care nu ai timp. Majoritatea antreprenorilor se descurca mai bine cand au parte de tot sprijinul; este surprinzatoare diferenta ce se observa dupa ce te-ai eliberat de presiune, la nivelele tale de energie si concentrare.

Conducerea unei afaceri de succes necesita sa porti diferite palarii – foarte putine persoane pot purta fiecare palarie la acelasi nivel a aptitudinilor. Recunoasterea faptului ca toti avem puncte forte si slabiciuni este vital in mediul afacerilor. Recunoasterea impactului acestora si luarea de actiuni adecvate pentru a sprijini zonele mai „slabe” este primul pas in crearea unei afaceri care sa dureze in timp. Sa faci singur totul, nu este reteta pentru succes.

Sursa: http://www.sideroad.com
Traducerea: Plandeafacere.ro

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.