Cum sa alegi o franciza?

0

restaurant_francizaFranciza este una dintre cele mai sigure metode de a pune pe picioare o afacere, cu un grad scazut de risc, insa nu inexistent. O data ce ai decis ca o franciza este metoda cea mai potrivita pentru tine, urmatorul pas este cel de a decide exact care serviciu sau produs este mai potrivit pentru a investi.

Numeroasele alegeri pot crea dificultati celui care isi doreste o afacere de acest tip. Totul porneste de la ce tip de munca iti creaza satisfactie, pentru a decide domeniul.

Trebuie retinut faptul ca sunt de evitat domeniile care sunt prea aglomerate ori cele care, din contra, nu sunt prea populate. Aglomerarea creaza competitie, in timp ce lipsa francizatilor intr-o nisa sugereaza ori ca nu este un domeniu prielnic, ori ca piata nu este dezvoltata suficient pentru o franciza.

Discuta cu cineva care este deja in domeniu. Un feedback din partea cuiva care este in domeniu, te poate ajuta sa iei o decizie mult mai usor. Daca esti pregatit pentru acest pas, sau dimpotriva, daca nu este pentru tine. Inainte de luarea unei decizii este mereu bine sa consulti cat mai multe persoane avizate pentru a primi un sfat. Acest lucru te poate ajuta si sa iti creezi o imagine despre ce implica achizitionarea unei francize.

Daca nu ai ales inca un domeniu de activitate, poti incerca sa faci singur cercetarea. Cauta materiale online, citeste site-urile care prezinta diverse francize, reviste de specialitate, intreaba francizatii existenti, clienti.

Studiaza cererea de pe piata a produsului sau serviciului ales. Din moment ce ai luat o decizie, totul devine mai usor. Cauta profesionisti care sa realizeze o cercetare de piata, pe un domeniu strict sau chiar mai general, la o anumita arie de produse. O cerere mare e o prioritate in locatia aleasa pentru franciza. E de la sine inteles ca, daca nu exista cerere pentru produs, nu este necesara franciza in acel loc.

Analizeaza competitia. Cum am mai mentionat, competitia este buna, dar sa nu fie prea mare. De exemplu, daca iti doresti o franciza in domeniul fast-food si exista la fiecare bloc din oras cate un magazin, nu este potrivita franciza pentru tine si trebuie cautata alta oportunitate.

Crearea unui plan de afacere este util in acest punct, deoarece iti da o imagine asupra cheltuielilor si investitiilor necesare. Trebuie avute in vedere locatia, competitorii locali, active necesare. Daca este nevoie de un credit bancar, cauta o banca dispusa sa acorde suma necesara din timp.

Analizeaza numele francizei si cum reactioneaza oamenii la el. Cei mai multi consumatori tind sa cumpere un produs de la un nume care le suna cunoscut, astfel, este bine sa analizezi reactia oamenilor la acel nume pentru a nu avea probleme in a-l promova. Francizorul pune la dispozitie un brand de renume, cu reputatie, care inspira incredere, care are un istoric de performanta dovedita.

Studiaza-ti abilitatile si competentele de a intelege si opera o franciza. Din nefericire unii antreprenori omit sa analizeze daca o franciza s-ar potrivi cu talentele si abilitatile sale si isi pierd interesul, sunt nefericiti si isi inchid afacerea in scurt timp. Nu trebuie sa fii un expert in afaceri insa trebuie sa detii cunostinte elementare care sa te ajute sa deschizi, conduci si sa ajuti sa prospere o afacere de tip franciza. Francizatii trebuie sa fie concentrati catre clienti si catre metode de crestere a tranzactiilor.

Valorifica training-ul si sprijinul oferit de francizor. Pentru a avea succes, este nevoie de tot sprijinul pe care ti-l ofera francizorul, mai ales daca este de forma training-ului. Daca sprijinul oferit nu este unul puternic, sau chiar lipseste, indreapta atentia catre alti francizati. Francizorul ar trebui sa ofere un ghid de operare a afacerii care sa te ajute sa conduci afacerea dupa principii deja testate, si in acelasi timp si destula libertate cat sa te ajute sa te adaptezi diferitelor circumstante.

Gandeste-te la potentialul de dezvoltare. Daca aceasta este oportunitatea pe care o astepti si care te va ajuta sa te dezvolti si sa prosperi in urmatorii ani, te indrepti catre o directie potrivita. Daca este un moft de moment care va dispare in timp, este timpul sa te opresti. Daca afacerea are perspective de functionare si in perioade de recesiune, este un lucru pozitiv. Trebuie sa te orientezi catre un domeniu care prezinta cerere in orice context economic.

Nu trebuie sa presupui ca o franciza este o afacere usoara, fara niciun risc. Este o afacere ca oricare alta care presupune munca si responsabilitate la cote maxime. De asemenea, nu trebuie sa accepti orice conditie si termeni care iti sunt pusi in fata, trebuie sa negociezi contractul. Iar daca aceste aspecte nu sunt punctul tau forte, cauta un specialist care sa iti ofere consultanta si ghidare pentru a explica si negocia termenii. Obiectivul este ca ambele parti, atat francizorul cat si francizatul sa fie multumiti, iar afacerea sa functioneze fara mari probleme.

Un material PlandeAfacere.ro. Toate drepturile rezervate.

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.