
Dar cum putem ajunge la o strategie unica si originala?
In primul rand, companiile mari au inteles modificarile fundamentale din piata si au reactionat primele la nevoile in continua schimbare ale consumatorilor.
Vorbim apoi de inovare. Desi nu este un demers tocmai usor, incercati sa nu va concentrati atentia asupra concurentei atunci cand va elaborati strategia de business. Cautati in schimb strategii alternative, care sa va diferentieze de ceilalti jucatori din piata. Cel mai bun exemplu in acest sens a fost dat de Apple si iPod: in loc sa construiasca inca un MP3 player (pe vremea aceea majoritatea dispozitivelor de acest tip erau inca dificil de folosit, iar uploadarea melodiilor presupunea un nivel mediu de cunostinte tehnice), Apple a dezvoltat un produs mult mai usor de folosit, care sa raspunda nevoilor majoritatii utilizatorilor. Ignorand regulile existente in materie de playere MP3, si concentrandu-se asupra gasirii unor alternative, americanii de la Apple au reusit sa schimbe nu numai obiceiurile consumatorilor, dar au readus compania in centrul atentiei publicului, asigurandu-si o crestere extraordinara a business-ului.
Pentru ca internetul este un spatiu atat de vast, iar firmele trebuie sa opereze intr-o piata cu mult mai multa concurenta, cel mai bine este sa acordati atentie unei game restranse de produse, pentru care concurenta este mai scazuta. Bineinteles, trebuie ca si piata sa fie suficient de mare pentru a putea sustine dezvoltarea companiei. Spre exemplu, nisa produselor bio este in continua dezvoltare, iar firmele care au intrat primele pe aceasta piata se bucura acum de vanzari in crestere.