Cei mai multi dintre utilizatorii unui motor de cautare, ca Google, Ask, Bing, nu trec de prima pagina cu rezultatele cautarii lor. Asta inseamna ca daca pagina web a afacerii tale, nu apare pe prima pagina de rezultate, este mai mult ca sigur ca mai mult de jumatate din potentialii clienti nici nu stiu de existenta ei.
In acest context, SEO (search engine optimization) nu mai este o optiune, ci o prioritate.
SEO, in traducere literala, optimizarea motorului de cautare, este ceea ce realizeaza o echipa de specialisti de web development pentru a ridica pozitia site-ului la un nivel cat mai aproape de top in rezultatele de cautare. O pozitie din top atrage un trafic mai mare pe site si implicit dezvoltarea afacerii.
Trebuie avut in vedere faptul ca SEO si investitia in aceasta arie sunt determinate de necesitatea antreprenorul de a avea o prezenta online. Daca clientii reusesc sa afle despre afacere in alt mod, mai eficient, dezvoltarea SEO nu isi are rostul. SEO este o investitie pe termen lung, si pentru asta, trebuie analizate costurile si daca firma isi permite aceasta cheltuiala. Pentru cei ce nu considera SEO o necesitate, exista alte metode de promovare, ca retelele de socializare, blogging, marketing prin e-mail, comunicate de presa, etc.
Daca s-a ajuns la concluzia ca SEO este imperativ, urmatorul pas este de a angaja pe cineva profesionist, ori de a lua problema in propriile maini, cu putin ajutor online, ca de exemplu de la Google Adwords Keyword Planner.
Algoritmii folositi de Google si Microsoft pentru ordinea rezultatelor cautarilor sunt in continua dezvoltare, pentru a arata rezultate cat mai potrivite pentru cautarile utilizatorilor lor. De aceea, o data inceputa, SEO va trebui imbunatatita permanent.
Este important ca SEO sa se axeze pe locatia afacerii si domeniul de activitate. O persoana va cauta, spre exemplu, „avocat Iasi”, nu va cauta numele firmei de prima data. Dupa cum am mentionat, este nevoie de timp pentru ca rezultatele SEO sa apara, astfel cu cat site-ul este mai „proaspat”, cu atat intreprinzatorul trebuie sa aiba mai multa rabdare. Reputatia, respectul, increderea, nu sunt castigate peste noapte, ci este nevoie de timp, uneori poate ajunge chiar la luni bune.
Un material PlandeAfacere.ro. Toate drepturile rezervate.