20 de sfaturi de marketing pe care ar trebui sa le stie orice antreprenor

0

sfaturi marketing„Marketingul este prea important pentru a fi lasat doar in grija departamentului de marketing”.

 David Packard

1. Cea mai importanta comanda din partea unui client este urmatoarea!
2. Cand faci mailing, 10% din cheltuieli ar trebui sa mearga pe teste!
3. Sa intelegi si sa te adaptezi la nevoile clientului nu este o optiune, ci o necesitate!
4. Un om de marketing ar trebui sa petreaca cel putin un sfert din timpul lui in piata pentru intelege nevoile si asteptarile clientilor si partenerilor.
5. O cercetare de piata facuta si utilizata in mod corect va micsora semnificativ riscul unui esec.
6. Un catalog de produse cu un design atractiv trimis unei liste de consumatori va avea cel mai probabil o rata de raspuns de 1%.
7. Este important sa intelegi puterea repetitiei. Asigura-te ca mesajul pe care il transmiti este consecvent.
8. Activitatile de marketing trebuie gandite pentru a creste profitul, nu doar vanzarile.
9. Nu-ti neglija si nu iti ignora clientii actuali in goana dupa clienti noi.
10. Costa de cinci ori mai mult sa vinzi unui client nou, decat unui client vechi.
11. Sa vinzi ceea ce clientii au nevoie in loc de ceea ce isi doresc este o reteta sigura pentru esec.
12. Nu pleca de la premisa ca daca ai un produs bun sau un produs inovativ, acesta se va vinde de la sine.
13. Oamenii nu cumpara produse, ei cumpara acele beneficii si solutii pe care cred ca produsul le ofera.
14. Clientii sunt de doua ori mai motivati sa povesteasca experientele negative pe care le-au avut cu un produs sau cu o firma decat cele pozitive.
15. Perceptia clientului asupra pretului este mult mai importanta decat pretul efectiv al produsului.
16. Clientul nu este dependent de tine, tu esti dependent de client.
17. Identifica-ti avantajele competitive si concentreaza-te pe acestea. Un instrument util pentru acesta analiza este Matricea de analiza a competitivitatii.
18. Trateaza fiecare vanzare nu ca pe un scop in sine, ci ca pe inceputul unei relatii intre tine si client.
19. Jumatate dintre clientii care fac o plangere sunt dispusi sa colaboreze in continuare cu firma, daca plangerile lor sunt rezolvate intr-un mod satisfacator.
20. Marketingul este treaba tuturor din firma, indiferent de titulatura sau pozitie.

Mult succes!

Share.

Leave A Reply