Tehnici de generare a ideilor de afaceri

0

1. Harta mentala

Aceasta tehnica imbunatateste modul in care o persoana genereaza idei creative de afaceri. Hartile mentale ajuta in valorificarea abilitatii de a gandi logic, controlate de emisfera stanga a creierului si a creativitatii, controlata de emisfera dreapta.
Hartile mentale permit realizarea conexiunilor intre o notiune cheie si alte notiuni secundare, fiind utile pentru:
• concentrarea informatiilor esentiale;
• organizarea informatiilor din diverse surse;
• prezentarea informatiei astfel incat sa arate structura globala a unui subiect.

O harta mentala se realizeaza in patru pasi simpli:
1. Scrieti cuvantul pe care il analizati in centrul paginii si incercuiti-l;
2. Scrieti in exteriorul cercului cuvinte inrudite cu subiectul analizat si uniti-le prin linii;
3. Scrieti cuvinte legate de cuvintele inrudite pe care le-ati gasit si uniti-le prin linii;
4. Scrieti idei si aprecieri referitoare la cuvintele gasite la pasul 3.

Tips & Tricks
• Folositi culori diferite pentru categoriile introduse
• Nu prioritizati
• Utilizati cuvinte si idei cheie
• Mentineti aceeasi forma pentru acelasi nivel de detaliere
• Introduceti embleme, simboluri grafice, poze
• Trasati linii curbe pentru conectarea ideilor

2. Gandirea laterala

Edward de Bono a propus notiunea de „gandire laterala” in anul 1967. Ideea principala este ca identificarea unei idei de afaceri necesita abordarea din mai multe perspective, pana la gasirea celei care poate conduce la succes.

De Bono a sugerat patru factori dominanti asociati gandirii laterale, care este strans legata de creativitate. Este, in primul rand, vorba despre identificarea obiectivelor pe care le urmarim prin construirea afacerii. In al doilea rand, intervine necesitatea de a aborda acele elemente din perspective diferite, in paralel cu renuntarea la gandirea rigida, mecanica (al treilea factor). Al patrulea factor este reprezentat de deschiderea fata de orice idee, chiar si fata de cele care prezinta (la prima vedere) o probabilitate mica de reusita in practica.

Gandirea laterala si-a gasit aplicatii in generarea de noi idei de afaceri. De la tineri antreprenori si pana la echipele manageriale de varf, gandirea laterala a adus tuturor celor care au aplicat-o o noua perspectiva asupra felului in care functioneaza propria minte si cresterea capacitatii de a propune idei noi, de a gasi solutii si de a obtine rezultate uimitoare. O dovedesc numeroasele companii care utilizeaza gandirea laterala pentru a gasi solutii creative: 3M, DuPont, IBM, Intel, McDonald’s, Procter & Gamble, etc., sau miile de scoli din intreaga lume in care metodele gandirii laterale sunt instrumente de predare obisnuite.

3. Brainstorming

Cheia acestei tehnici este generarea unui intregi serii de idei dintre care o puteti alege pe cea mai buna. Se recomanda participarea a 3 pana la 10 persoane din domenii diferite. Brainstorming-ul este o abordare simpla dar eficienta, alcatuita din patru pasi poate fi utilizata pentru generarea ideilor de afaceri:
1. Formulati problema in scris
2. Identificati motivatia personala
3. Propuneti idei
4. Alegeti una sau mai multe idei si puneti-o in practica

Dintre ideile generate trebuie sa o alegeti pe cea mai potrivita din punctul de vedere al aplicabilitatii, resurselor necesare, si a riscurilor. Aveti grija sa evaluati idei prin prisma acelorasi criterii si sa acordati punctaje fiecarei idei. In acest mod veti avea un top al celor mai bune idei de afaceri.

Mai multa inspiratie vei gasi accesand sectiunea Idei de afaceri!

Consultanta

Share.

Leave A Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.