Cum sa creezi sigla perfecta pentru afacerea ta

0

logos_templateSiglele/logo-urile sunt reprezentarile vizuale ale produselor sau serviciilor oferite de compania ta. Avand un logo bine gandit, poti determina persoanele care nu sunt familiarizate cu produsele tale, sa te cunoasca.

Atunci cand te gandesti la McDonald’s, primele lucruri care iti vin in minte sunt probabil arcadele galben-aurii. Sau, poti lua Nike drept exemplu. Acel semn a conferit companiei o popularitate imensa, devenind unul dintre logourile cele mai celebre din lume, chiar daca a suferit mici imbunatatiri de-a lungul timpului.

Cel mai imprtant aspect in alegerea unei sigle, este ca aceasta sa reflecte personalitatea companiei si sa aiba un impact puternic asupra clientilor. Toate acestea deoarece logo-ul va deveni puntea de legatura intre compania ta si client, oferind identitate si stabilitate brandului tau. Cu putina creativitate si multa munca, sigla ta poate sa exprime atributele pozitive ale afacerii tale.

Tipuri de logo-uri

In fapt, exista trei mari categorii de logo-uri. Companii precum IBM, Microsoft sau Sony, folosesc logo-uri bazate pe fonturi. Daca doresti sa folosesti acest tip de sigla, trebuie sa aplici o tehnica de a rasuci literele pentru a-i da o nota aparte. In continuare exista logo-uri care ilustreaza activitatea companiei. Ia drept exemplu un restaurant, care si-a creat un logo dintr-o furculita sau o farfurie. Cea de-a treia categorie, consta in logo-uri formate din simboluri abstracte, precum Adidas.

Din pacate, aceste aspecte nu sunt indeajuns, astfel ca, iti oferim si alte sfaturi utile de care sa tii cont atunci cand vrei sa va creezi un logo autentic pentru compania ta:

  • Cerceteaza piata. Te poti informa cu privire la siglele pe care le-au adoptat afacerile din acelasi sector de activitate cu al tau. Sunt adeptii simbolurilor traditionale sau al noilor trenduri?  Gaseste o modalitate de a-ti diferentia logoul de celelalte companii competitoare.
  • Dirijeaza-ti tot efortul catre mesajul tau. Traseaza-ti clar in minte ceea ce vrea sa transmita compania ta. Care este personalitatea acesteia si ce o face diferita de competitori, trebuie sa fie principalele intrebari la care sa raspunda.
  • Logo-ul trebuie sa aiba o dubla functie: sa fie atat specific cat si functional. Printre caracteristicile obligatorii ale oricarui logo trebuie sa se numere scalabilitatea, usurinta de a fi reprodus, unicitatea si usurinta de a fi memorat.

Citeste intreg articolul (in limba engleza) pe Entreprenoria.com

Share.

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.