Strategia de HR trebuie sa porneasca mereu de la modelul de business

0

hr-ziua-1BusinessMark a organizat conferinta „HR Business Strategist 2016”, eveniment adresat strategilor din departamentele de HR, in zilele de 24 si 25 februarie 2016 la Hotel Radisson Blu din Bucuresti.

Discutiile din cadrul HR Business Strategist 2016 s-au conturat in jurul a patru directii: Business & HR Strategy, Workplace, Leadership and people management si Employer branding.

ZIUA 1

SESIUNEA 1
Vorbitorii primei sesiuni de discutii au fost: DELIA SOFONEA, People Director, Emag, ADRIAN LUPULESCU, HR Executive Director, Bancpost, IULIA LAZEA, Managing Consultant, Horvath & Partners, ADELINA FRONEA, HR Director, Domo, DAVIA ARGESANU, Managing Partner, EPIC Business Human Strategy si ANA LUCA, Chief Operating Officer, Wise Finance Solutions.

„Mi-am dat seama ca trebuie sa ma uit la fiecare organizatie ca si cum as cunoaste-o pentru prima oara. Mi-am dat seama ca trebuie sa construiesc programe de HR foarte pliate pe organizatia respectiva. Nu cred foarte mult in rasplatirea performantei prin bonusuri financiare. Nu poti sa crezi ca un om trage un an de zile pentru un salariu in plus, dar poti folosi aceste programe pentru a transmite angajatilor ce este important pentru companie”, a declarat DELIA SOFONEA, People Director, Emag.

Compania pe care o reprezinta are 1500 de angajati, ajungand la 1.800 de oameni in perioadele de varf.

„Ne-am dat seama ca pe zona de comunicare interna trebuie sa fim „foarte la moda”. In comunicarea cu angajatii trebuie sa fie un dialog. Nu mai este de ajuns sa le comunici schimbari si ei sa spuna „iti multumesc ca m-ai anuntat”. Diferenta dintre generatii este foarte mare. De aceea, le dam angajatilor ocazia sa-si spuna parerea. Trebuie sa ii scapam de sentimentul ca se comunica numai dint-o singura parte„, a explicat DELIA SOFONEA.

Aceasta a subliniat importanta punerii sub semnul intrebarii absolut toate cunostintele pe care un reprezentant de HR le are despre domeniul sau, cu scopul de a fi mai deschisi si mai productivi.

ADRIAN LUPULESCU, HR Executive Director, Bancpost, a descris importanta intelegerii si asumarii viziunii de business a companiilor.

„Organizatiile au o viziune proprie, o misiune proprie. Exact ca fiecare persoana. De multe ori aceste lucruri sunt considerate simple teorii, dar isi au o valoare inestimabila in debutul businessului. Fiecare companie din zilele noastre trebuie sa plece de la aceasta viziune si sa-si stabileasca obiective strategice”, a declarat ADRIAN LUPULESCU.

El a precizat ca nu exista o reteta a succesului.

„Am lucrat in companii unde HR-ul avea sustinerea necesara din partea board-ului. Am lucrat si in companii unde HR-ul nu avea acces la masa de oamenilor influenti din companie. Daca nu esti la acea masa, nu ai orizontul necesar pentru a implementa viziunea acelei companii”, a explicat ADRIAN LUPULESCU.

IULIA LAZEA, Managing Consultant, Horvath & Partners, a vorbit despre activitatea de eficientizare a companiilor, activitate pentru care compania pe care o reprezinta ofera consultanta.

„Sistemul integrat al managementului performantei este de foarte mare actualitate. Dupa ce obiectivele sunt fixate este necesar ca toata organizatia sa se concentreze pe acestea. Se poate intampla sa existe obiective individuale dar care nu sunt corelate la nivel de corporatie. Strategia trebuie sa fie aliniata pana la nivel de om”, a afirmat IULIA LAZEA.

Recomandarea sa pentru oamenii de HR este sa fie cat mai aproape de managementul companiei pentru a intelege care sunt obiectivele.

DAVIA ARGESANU, Managing Partner, EPIC Business Human Strategy

„Observ ca managemlentul performantei creaza foarte multe intrebari. Se contureaza raspunsuri, dar implementarea este cea mai grea. Oamenii care fac acest sistem sa functioneze conteaza. Ne diferentiem intre noi in functie de cat contribuim si suntem recompensati in acest fel. Oamenii trebuie sa inteleaga ce au de facut si sa se simta motivati sa faca asta. Daca inteleg si isi asuma strategia companiei o vor comunica foarte bine mai departe.Cred ca oamenii au nevoie de proceduri clare care sa le spuna ce trebuie sa faca”, a declarat DAVIA ARGESANU.

Reprezentantul EPIC Business Human Strategy a vorbit si despre diferentele de atitudine dintre generatii.

„Studiile arata ca mileniali nu mai sunt interesati de o cariera. Ei vor experienta, viata sociala. Sunt foarte diferiti fata de generatiile anterioare”, a mai precizat DAVIA ARGESANU.

ANA LUCA, Chief Operating Officer, Wise Finance Solutions a vorbit despre beneficiile ajutorului de stat reglementat prin HG 332/2014.

„In Romania exista un ajutor de stat care finanteaza companiile pentru angajarea de personal. Pana in 2020 mai sunt 600 milioane de euro disponibili. Se finanteaza costurile salariale pentru 2 ani. Se raporteaza la salariul mediu brut la care se adauga costurile angajatorului. Prin proiect trebuie sa se creeze minimum 10 locuri de munca si sa se achizitioneze echipamente necesare. Pana acum s-au depus 118 cereri. 83 au fost respinse, 7 retrase, 19 aprobate si 9 in analiza la finalul anului trecut. Asta pentru ca foarte multe proiecte sunt depuse fara sa se respecte criteriile impuse„, a declarat ANA LUCA.

Potrivit acesteia, domeniile in care se angajeaza cel mult in Romania sunt productia si call center-ul.

SESIUNEA II
Invitatii celei de-a doua sesiuni de discutii au fost: TEODORA MIGDALOVICI, Alchemist, ME.ALCHEMY, Fondator The Alternative School, SORIN VISOIANU, Country Manager Office & Logistic Romania and Bulgaria, IMMOFINANZ, FLORENTINA GREGER, Head of Human Resources, Zitec, ADRIAN SARBU, Manager Operational & Co-founder, BenefitOnline.ro, RAMONA SIMULESCU, Human Capital Leader, PwC Romania, TEODORA MIGDALOVICI, Alchemist, ME.ALCHEMY, Fondator The Alternative School.

„Multora li se pare imposibil sa le faci pe toate. Multora li se pare greu sa corodonezi afaceri din domenii diferite. Secretul este simplu: ca sa primesti energie trebuie sa daruiesti energie. Nu exista proiect pe care il fac in care sa nu ma gandesc cum sa implic toate celelalte proiecte pe care le conduc. Am invatat ca nu fiecare zi este exceptionala. Am invatat greu asta, dar trebuie sa intelegem ca sunt zile in care doar ne incarcam bateriile, iar asta ne va ajuta ulterior. De asemenea , trebuie sa va incurajati angajatii sa profite de diferentele de fus orar. Vor fi uimiti de cat de productivi pot fi”, a declarat TEODORA MIGDALOVICI, Alchemist, ME.ALCHEMY, Fondator The Alternative School.

In ceea ce priveste munca de acasa, ea este de parere ca asta inseamna economie de timp.

SORIN VISOIANU, Country Manager Office & Logistic Romania and Bulgaria, IMMOFINANZ, a vorbit despre importanta spatiului de lucru in evolutia angajatilor.

„Valorile unei companii pot fi evidentiate chiar si prin sediul de lucru. Companiile care sunt constiente de nevoile angajatilor stabilesc sediul firmei inclusiv intr-o strategie de HR. In ceea ce priveste tendintele privind spatiul de lucru, in 1996 vorbeam despre chiriasi, in 2016, despre clienti, iar in 2036 vom vorbi despre oaspeti. Provocarea in real estate este: mai putin despre ziduri si mai mult despre servicii. Mai putin de 1 din 3 chiriasi din UK considera ca industria de real estate intelege nevoile de business„, a declarat SORIN VISOIANU.

FLORENTINA GREGER, Head of Human Resources, Zitec, face parte dintr-o companie care detine un spatiu de lucru nonconformist. Printre activiatile pe care Zitec le organizeaza pentru a crea interactiune in echipa si fidelizarea angajatilor se numara: Geek handmade night, Thematic party events, Keep calm and relax, We like sports, Run for fun. Zitec are, de asemenea, o trupa – ZiBand si o bere proprie – White Rabbit, produsa in editie limitata.

ADRIAN SARBU, Manager Operational & Co-founder, BenefitOnline.ro, a vorbit despre facilitatile fiscale care pot fi obtinute prin acordarea de beneficii.

„Credem ca exista beneficiile fixe: tichete de masa, abonamente medicale. Credem ca exista beneficiile voluntare: reduceri la sali de sport, reduceri la cumparaturi etc. Credem ca acestea doua converg undeva la mijloc. Cum motivam angajatul a fost o intrebare azi si raspunsul a fost: difera pentru fiecare angajat. Trebuie sa ii intrebam si sa luam in considerare raspunsul lor. Nu o sa reusim niciodata sa multumim toti angajatii. Viziunea noastra este ca fiecare angajat sa isi aleaga singur beneficiile. Credem ca numai asa putem sa-l motivam”, a declarat ADRIAN SARBU.

Potrivit acestuia, prin Noul Cod Fiscal se deschid mai multe oportunitati de a oferi beneficii pentru angajati.

„Asigurarile de sanatate, cadourile pentru angajati, pensiile private, voucherele de vacanta, tichetele de masa, traininguri si transport sunt variantele pe care le puteti alege. Primele trei sunt taxate cu 0% iar celelalte cu 16%. Daca vrem sa dam angajatului un bonus de 100 de lei costul pentru companie este de 175 de lei. Daca alegem beneficiile de mai sus platim 100 de lei sau maxim 116 lei pentru aceeasi suma oferita„, a explicat ADRIAN SARBU.

RAMONA SIMULESCU, Human Capital Leader, PwC Romania, a vorbit despre timpul de lucru flexibili.

„- Flexibilitatea este un cadou – depinde foarte mult de cine spune asta. Este o anumita categorie care considera asta un subiect dificil. Ma refer la angajator. Asta pentru ca orice schimbare presupune niste investitii. Este foarte dificil sa gestionezi cele doua tabere: angajati si management. Angajatii vor aceasta varianta si managementul prefera sa faca lucrurile asa cum este obisnuit. Dincolo de infrastructura de proces trebuie sa existe deschidere pentru asumarea riscului”, a declarat RAMONA SIMULESCU, Human Capital Leader, PwC Romania.

Ea a oferit exemplul PwC Romania in acest sens. „La noi, desi initial, colegii si-au dorit sa aiba aceasta optiune atunci cand au avut-o nu au accesat-o atat de mult cum ne-am fi asteptat. Au fost foarte putini cei care au accesat aceasta varianta. Asta pentru ca nu au toate facilitatile de la birou,  nu interactioneaza, sunt distrasi. Sigur, poate ca este un proces inca nou si poate ca se va schimba situatia”, a afirmat RAMONA SIMULESCU.

Share.

Leave A Reply