Workshop Utilizarea FIDIC pentru contractele de lucrari din Romania, 24-25 mai 2013, Cluj-Napoca

0

proiect-conta-plusIn urma evaluarii, se obtine CERTIFICAT DE ABSOLVIRE pentru ocupatia „MANAGER PROIECT” Cod COR 242 101, recunoscut de Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice si Ministerul Educatiei Nationale.

Evenimentul se adreseaza expertilor in domeniu din administratia publica, agentii, sectorul privat – firme de constructii, firme de consultanta, ingineri constructori, ingineri consultanti, consilieri juridici si personalului implicat in proiecte internationale cu proceduri FIDIC

LECTORI INVITATI:

Victoria HODINA – Consilier Autoritatea de Management din cadrul Ministerului Finantelor Publice (expertiza de peste 9 ani in managementul implementarii proiectelor de investitii majore in infrastructura de mediu finantate de Uniunea Europeana prin ISPA – in prezent Fond de Coeziune);

Violeta STEFANESCU – Expert jurist, Expert achizitii publice, Formator autorizat A.N.C., coautoare a mai multor lucrari de specialitate in domeniul achizitiilor publice si al fondurilor europene, cea mai recenta fiind: „Fondurile Europene – Litigii generate de accesarea si utilizarea defectuoasa a acestora in Romania”;

Dr. Ing. Augustin Liviu MUNTEANU – Director Coordonator Filiala ARACO Cluj.

IN CADRUL EVENIMENTULUI SE VOR ABORDA URMATOARELE TEME DE INTERES:

  • Aspecte generale privind aplicarea cadrului FIDIC;
  • Probleme generale intampinate in aplicare;
  • Paralela intre Conditiile contractuale FIDIC Rosu si FIDIC Galben;
  • Atributiile principale ale „INGINERULUI FIDIC”;
  • Atributiile principale ale ANTREPRENORULUI;
  • Atributiile principale ale BENEFICIARULUI/AUTORITATII CONTRACTANTE;
  • Evenimente care pot genera „Revendicari (claim-uri)” din partea Antreprenorilor;
  • Metode de abordare a „Revendicarilor” astfel incat acestea sa nu se transforme in „Dispute”;
  • Tipuri de „Revendicari” care pot conduce la „Dispute”;
  • Managementul supervizarii – modul „diplomatic” de a solutiona Disputele
  • Cadrul institutional de solutionare a disputelor, costuri;
  • Principiile care stau la baza atribuirii contractelor;
  • Criteriile de calificare si selectie – exemple; Criteriile de atribuire;
  • Intocmirea documentatiei de atribuire (procedura licitatie deschisa) – se va aborda un exemplu practic pentru atribuirea unui contract de lucrari, cu discutarea urmatoarelor elemente: fisa de date a achizitiei, caietul de sarcini, clauze contractuale obligatorii si formulare;
  • Contestatii cu privire la modalitatea de incheiere a contractului;
  • Investitia – activitate concentrata a factorilor participanti, etape de realizare, responsabilitati;
  • Relatia autoritatilor cu rol in gestionarea fondurilor europene cu solicitantii si beneficiarii acestora – confruntare sau conlucrare?
  • Litigii in contextul fondurilor europene – litigii de drept civil, administrative, penal, de dreptul muncii, etc.;
  • Nereguli si fraude in realizarea si derularea proiectelor ce beneficiaza de cofinantare europeana;
  • Sanctionarea neregulilor si a fraudelor – corectiile/reducerile financiare si aspecte penale – legislatie si hotarari judecatoresti, exemple practice.
  • Stabilirea scopului proiectului;
  • Stabilirea cerintelor de management integrat al proiectului;
  • Planificarea activitatilor si jaloanelor proiectului;
  • Gestiunea utilizarii costurilor si a resurselor operationale ale proiectului;
  • Realizarea procedurilor de achizitii pentru proiect;
  • Managementul riscurilor;
  • Managementul echipei de proiect;
  • Managementul comunicarii in cadrul proiectului;
  • Managementul calitatii proiectului.

Studii de caz. Discutii libere.

TAXA DE PARTICIPARE*: 600 LEI
*include: mapa de lucru, coffee break, lunch break, examinare ANC, diploma de participare.

Inregistrarea se poate face pana la data de 22 mai 2013 (in limita locurilor disponibile).

Director eveniment: Silvana Oprea
Mobil: 0735.211.513
E-mail: [email protected]

Share.

Leave A Reply