URA sprijina imbunatatirea performantei sistemului de invatamant prin cresterea competitivitatii resurselor umane din educatie

0
sigla_ura_3dUniversitatea Romano-Americana din Bucuresti, in parteneriat cu Inspectoratul Scolar Judetean OLT si Inspectoratul Scolar Judetean ILFOV, continua a doua serie de cursuri cu modulul Managementul resurselor umane, care se va desfasura in perioada 15.01.2012 – 12.02.2012 la sediul fiecarui Partener.

Implementarea proiectului Optimizarea sistemului de invatamant prin dezvoltarea competentelor profesionale ale personalului didactic din invatamantul preuniversitar, Cod Contract: POSDRU/87/1.3/S/63641, este asigurata de Universitatea Romano-Americana, in parteneriat cu Inspectoratul Scolar Judetean OLT si Inspectoratul Scolar Judetean ILFOV si isi propune sa sprijine, pe termen lung, cresterea competitivitatii resurselor umane ocupate in educatie, in scopul intaririi capacitatii sistemului de invatamant de a raspunde schimbarilor rapide de pe piata muncii.

Proiectul se inscrie in Axa prioritara 1 „Educatia si formarea profesionala in sprijinul cresterii economice si dezvoltarii societatii bazate pe cunoastere”, Domeniul major de interventie 1.3. „Dezvoltarea resurselor umane din educatie si formare profesionala”, perioada de implementare a proiectului fiind de 36 de luni, de la 01 octombrie 2010 pana la 30 septembrie 2013.

Obiectivul general al proiectului este imbunatatirea performantei sistemului de invatamant prin cresterea competitivitatii resurselor umane din educatie oferind un program integrat de formare continua ce vizeaza imbunatatirea calificarilor si a oportunitatilor de cariera a personalului didactic din invatamantul preuniversitar in vederea unei mai bune adaptari la nevoile in permanenta schimbare si la evolutiile rapide din economie si societate.

Seria de cursanti care participa la programul de formare este constituita din 50 de persoane, cate 25 din partea fiecarui partener, reprezentand personal didactic si didactic auxiliar din cele doua judete. In cadrul proiectului, fiecare cursant primeste cate un laptop, pe care il va utiliza pe intreaga perioada de desfasurare a cursului si o mapa care cuprinde un comunicat de presa, un CD cu suportul de curs si cele 2 ghiduri elaborate in cadrul proiectului – Ghidul pentru promovarea egalitatii de sanse si Ghidul pentru promovarea dezvoltarii durabile. De asemenea fiecare cursant beneficiaza de servicii de catering gratuite si de decontarea transportului pe durata participarii la cursuri.

Totodata, proiectul raspunde si nevoii de certificare a competentelor dobandite, intrucat persoanele din grupul tinta vor primi, in urma absolvirii modulelor de curs derulate in cadrul proiectului, diplome recunoscute. Toate cele cinci cursuri derulate in cadrul proiectului in perioada 08.10.2011 – 29.04.2012, insumeaza 97 de credite profesionale transferabile, fiind dublu acreditate de catre Directia de Formare Continua a Personalului din invatamantul Preuniversitar (DFCPiP) din cadrul Directiei Generale Management, Resurse Umane si Retea Scolara (DGMRURS) aflata in subordinea Ministerului Educatiei Cercetarii Tineretului si Sportului (MECTS) si Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor (CNFPA)

Cu ocazia finalizarii primului an de implementare si a demararii celei de-a doua serii de cursuri, pe site-ul proiectului am demarat un sondaj pentru a identifica impactul si efectele implementarii activitatilor proiectului. Sondajul este inca in derulare, insa pana la aceasta data majoritatea respondentilor considera ca oportuna desfasurarea acestui proiect in contextul actual al evolutiei sistemului de invatamant din tara noastra.

Participarea la activitatea de formare trebuie sa contribuie la cresterea competitivitatii resurselor umane din educatie, mai exact a personalului didactic din invatamantul preunivesitar din regiunile Bucuresti – Ilfov si Sud-Vest Oltenia, la atingerea unor standarde educationale competitive, la imbunatatirea calitatii demersului didactic, intreprins de fiecare dintre cei formati si la optimizarea procesului de predare-invatare.

Informatii suplimentare legate de activitatile proiectului, desfasurarea cursurilor si sesiunile de selectie si formare a grupului tinta vor fi postate pe pagina web a proiectului – www.optiprof.ro.

Persoane de contact:
– Carmen Cristiana BUCUR – manager de proiect, Universitatea Romano-Americana, telefon 0372/12.01.82, fax 021/318.35.66, e-mail [email protected], [email protected]
– Gabriela Laura CONSTANTINESCU – responsabil implementare activitati Inspectoratul Scolar Judetean OLT, telefon 0724/30.40.10, fax 0249/41.28.01, e-mail [email protected]
– Mariana Marcela LISCAN – responsabil implementare activitati, Inspectoratul Scolar Judetean ILFOV, telefon 0733/05.62.22, fax 021/317.36.54, e-mail [email protected]

Share.

Leave A Reply