Serie de cursuri pe tematica managementul scrierii proiectelor

0

18 iulie  2007

Pentru a sprijini comunitatea de afaceri, Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), prin Centrul sau de Training, organizeaza o suita de trei cursuri de cate 5 zile, in perioada iulie – august 2007, ce se vor desfasura la Centrul de Afaceri "Marea Neagra" – Hotel President din Mangalia.

23.07 – 27.07.2007 – (cazare 22.07 – 27.07) cu tema: Modalitati de accesare de catre operatorii economici (in special IMM-uri), autoritatile publice si ONG-uri, a finantarilor nerambursabile in cadrul Programului Operational Sectorial – Competitivitatea Economica, in perioada 2007-2013. Managementul si scrierea proiectelor
06.08 – 10.08.2007 – (cazare 05.08 – 10.08) cu tema: Modalitati de accesare de catre autoritatile publice,  IMM-urile din sfera productiei, serviciilor si constructiilor ce actioneaza la nivel local si ONG-uri, a finantarilor nerambursabile in cadrul Programului Operational Regional – Dezvoltarea Regionala si in cadul Programului operational sectorial – Infrastructura de mediu, in perioada 2007-2013
20.08 – 24.08.2007 – (cazare  19.08 – 24.08) cu tema: Conditiile de participare ca ofertant sau candidat la achizitiile publice ale autoritatilor contractante din Romania: achizitii publice pentru produse, servicii si lucrari (dupa legea noua adaptata la legislatia UE)

Scopul cursurilor

Cursul 1 vizeaza instruirea cursantilor pentru a accesa finantari nerambursabile in domeniile: investitiile productive  si pregatirea pentru concurenta de piata a intreprinderilor, in special a IMM-urilor; accesul la credite si instrumente de finantare pentru IMM-uri; dezvoltarea antreprenoriala; cercetarea in parteneriat intre universitati/institute de cercetare-dezvoltare si intreprinderi industriale in vederea obtinerii de rezultate aplicabile; investitii in infrastructura de cercetare – dezvoltare si inovare; accesul intreprinderilor la actiuni de cercetare – dezvoltare si inovare; sustinerea utilizarii tehnologiei informatiei; dezvoltarea si cresterea eficientei serviciilor publice moderne; dezvoltarea e-economei;  imbunatatirea eficientei energetice la producerea energiei electrice si termice; valorificarea resurselor regenerabile de energie; reducerea impactului negativ asupra mediului al functionarii sistemului energetic.

Cursul 2 vizeaza instruirea cursantilor in domeniile: imbunatatirea infrastructurii de transport judetene  si locale; reabilitarea / modernizarea/ echiparea infrastructurii serviciilor de sanatate; reabilitarea / modernizarea/ echiparea infrastructurii serviciilor sociale; imbunatatirea dotarii cu echipamente a bazelor  operationale pentru interventii in situatii  de urgenta; reabilitarea / modernizarea/ dezvoltarea infrastructurii educationale; dezvoltarea structurilor de sprijinire a afacerilor la nivel regional si local; reabilitarea siturilor industriale; sprijnirea initiativelor antreprenoriale regionale/locale pentru crearea si dezvoltarea microintreprinderilor; restaurarea si valorificarea patrimoniului istoric  si cultural, precum si crearea /modernizarea infrastructurilor conexe; crearea/dezvoltarea/ modernizarea infrastructurilor specifice pentru valorificarea durabila a resurselor naturale cu  potential turistic; reabilitarea /extinderea /modernizarea /dotarea structurilor de cazare cu utilitatile conexe, precum si a facilitatilor de recreere; reabilitarea infrastructurii si imbunatatirea serviciilor urbane; reabilitarea infrastructurii  si imbunatatirea serviciilor sociale; extinderea /modernizare sistemelor de apa/apa uzata; dezvoltarea sistemelor integrate de management al deseurilor; reabilitarea centralelor termice si a retelelor aferente acestora; protectia impotriva inundatiilor; sisteme adecvate de manangement  pentru protectia naturii.

Cursul 3 vizeaza intelegerea conditiilor de baza pe care trebuie sa le indeplineasca un ofertant sau candidat la achizitiile publice ale autoritatilor contractante din Romania. Se vor dezbate: Principiile achizitiilor publice; Legislatia actualizata a achizitiilor publice; Modalitati de intocmire a documentatiei pentru participarea la licitatie; Participarea la deschiderea ofertelor, intrebari si clarificari fata de autoritatea contractanta; Caile de atac.

CCIR organizeaza cursurile impreuna cu firma SC OMICRON Consulting SRL.
Lector: Pavel Marculet – director general, firma de consultanta OMICRON CONSULTING, consultant AMCOR (Asociatia Consultantilor in Management din Romania), membru al ASAPRO (Asociatia Specialistilor in Achizitii Publice in Romania).

Relatii suplimentare se pot obtine la sediul CCIR, Bd. Octavian Goga nr.2, tr.3, et.7, cam. 15, persoane de contact dra. Cristina Ionescu, Sef Centru de Training si dna. Andreea Lozinschi, tel: 319.01.55, fax: 311.21.10, e-mail: [email protected][email protected].

Share.

Leave A Reply