Redactarea planului de comunicare

0

29 ianuarie 2007

Orice plan de comunicare trebuie sa contina raspunsul la urmatoarele intrebari: "Cu ce scop a fost infiintata aceasta organizatie ?", "Care sunt scopurile pe care le urmareste ?", "Care sunt obiectivele cheie ? ".

Aceste raspunsuri  vor constitui punctul de plecare in eleaborarea planului de comunicare.

In continuare, se trece la conceperea planului de comunicare, raspunzandu-se la urmatoarele intrebari:

Care sunt obiectivele organizatiei?

Aici raspunsul reclama viziunea autorului despre modul in care se doreste sa fie cotata organizatie in timp.  Alte intrebari in aceasat sectiune se refera la: daca organizatia trebuie sa fie promovata in randul mai multor persoane, si daca da , care este motivul?

Cui i se adreseaza organizatia? (publicul tinta)

In aceasta etapa este definit publicul, respectiv sectoarele comunitatii care primesc mesajele organizatie. Este foarte important ca publicul tinta sa fie definit precis si fara formulari vagi sau ambigue. Pe masura ce publicul este definit cat mai clar, cu atat sansele de succes privind mesajul transmis de organizatie  este mai bine receptat.

O alta dimensiune esentiala a publicului tinta este de afla care sunt sursele de informare ale acestuia, respectiv citesc presa, nevigheaza pe internet, asculta radio etc.  Acest  raspuns ajuta la alegerea canalului de comunicare. Afla din ce surse se informeaza publicul tau tinta. Ce ziare citesc cei vizati ? Asculta postul de radio local ? Fac parte dintr-o alta retea ? Considera ca ziarul local nu e bun de nimic ? Toate acestea te vor ajuta sa-ti aplici strategia.

Care este mesajul pe care organizatia doreste sa-l transmita? (mesajul cheie)

Mesajele cheie sunt de obicei simple si rde putine ori cuprinde declaratii cu privire la politicile companiei. Transmiterea mesajului-cheie nu trebuie sa se realize prin cuvinte, acesta putand fi inclus in designul materialelor promotionale.

Care sunt metodele de promovare a mesajului?

Aici raspunsul imbraca numeroase forme de la organizarea de conferinte, intalniri, vizite (in cazul unui discurs bun) terminand cu expuneri in vitrinele magazinelor, posta directa si expozitii. Alegerea metodelor are ca baza  informatiile despre publicul tinta.

Spre exemplu, uneori o organziatie poate sa faca investiitii sau eforturi extraordinare pentru aparea intr-o revista de business exceptionala, in conditiile in care publicul-tinta nu citeste respectiva publicatie.

Strategii si orare

Aceasta sectiune cuprinde stabilirea obiectivelor si un calendar de activitati, raportate la timp.
Orice canal sau modalitate de comunicare este constransa de limitele de timp. Din aceste motive, fixarea unor scopuri concrete raportate la intervalul de timp este utila.

Sursa: Wall – Street, 29 ianuarie 2007

Share.

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.