Management de proiect. Investitiile – componenta a proiectului. Managementul calitatii in constructii – Proiect ContaPLus

0

project-managementIn urma evaluarii se obtine CERTIFICAT DE ABSOLVIRE pentru ocupatia „Manager Proiect”, Cod COR 242 101, recunoscut de catre Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice si Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice.

LECTOR INVITAT:
Paul Ionita: Arhitect, formator, expertiza de peste 20 de ani in domeniile: constructii, investitii, proiectare, achizitii publice, management

TEMATICA ABORDATA:
I. A Management de proiect – principii generale:
1.    Definirea diacronica a notiunii de proiect
2.    Principiile generale ale Managementului de proiect
3.    Tipologii de proiecte – sfere de cuprindere – Proiecte – Programe – Politici
4.    Uneltele proiectului:
    Analiza Stakeholderilor;
    Analiza Problemelor (arborele obiectivelor);
    Sinteza Obiectivelor  (arborele obiectivelor);
    Logical Framework (Matricea cadru  logic);
    Lista Activitatilor;
    Indicatorii verificabili obiectiv (IVO);
    Analiza de Risc;
    Analiza SWOT;
    Graficele de tip GANTT;
    Planificarea managementului resurselor (materiale, umane, financiare);
    Bugetul Proiectului.
5.    Cycle Project Management (CPM – Ciclcurile de viata ale proiectului):
    Activitatile desfasurate in fiecare ciclu;
    Baza legala care guverneaza fiecare activitate.
6.    Analiza activitatilor investitionale componente ale proiectului (ciclurile de viata din care fac parte acestea):
    Activitatile de design (proiectarea);
    Activitatile de implementare (executia lucrarilor de constructii).
I.B Cadrul legislativ general al lucrarilor de constructii – sistemul calitatii in constructii:
1.    Principalele elemente de cadru legislativ in vigoare in Romania privind fluxul etapelor de realizare ale unei constructii (Legea 10 , Legea 50 , HG/28 ,  O MDLPL 863/2008 , P91-1-02 aprobat prin O MLPTL nr. 1568/2002,etc.)
2.    Sistemul calitatii in constructii.
3.    Elementele componente ale sistemului calitatii (descriere succinta a  institutiilor si a activitatilor aferente  fiecarui element component).
4.    Principalii actori ai activitatilor de constructii (beneficiari , consultanti de design , verificatori autorizati , organe de avizare , producatori de materiale si subansambluri , constructori , diriginti de santier, organe de control).
5.    Obligatiile si raspunderile fiecarui actor.
6.    Sanctiuni
7.    Cadrul legislativ conex al activitatilor de constructii.
II.A Managementul contractelor de consultanta pentru design – Fazele de proiectare (design):
1.    Fundamentarea necesitatii unei constructii (studiile preliminare, studii de impact, studii de piata, studii de marketing, studii de oportunitate, studii de trafic , studii sociologice studiul de prefezabilitate,tema de proiectare, tema de proiectare in cazul unei institutii publice)
2.    Documentatiile tehnice necesare si studiile aferente fiecarui tip de constructie (constructie noua, modernizare-reabilitare constructie existenta, etc.).
3.    Prezentarea fazelor de consultanta tehnica de design ale unei constructii (fazele de proiectare, documentatiile tehnice si studiile tehnice conexe, documentatiile de obtinere a avizelor).
4.    Prezentarea avizelor si autorizatiilor pe faze de proiectare (CU, avizele de specialitate, AC).
5.    Continutul cadru al principalelor categorii de documentatii tehnico-economice pe faze de proiectare: ( SF, DTAC, DTAD, DTOE, PT, DDE);
II.B Studiile, expertizele, documentatiile pentru avize conexe aferente fazelor de design:
1.    Documentatiile si studiile de specialitate anexe aferente diverselor faze de proiectare:
    Documentatiile, studiile si expertizele de specialitate aferente fazei SF (DALI): expertize structurale, expertize de siguranta in exploatare, studiile geotehnice, expertiza hidro-geologica, studiu hidrografic, expertize termoenergetice si de izolare termica documentatia topografica, documentatia de cadastru, documentatia de carte funciara, studiu pedologic, studiu climatologic, expertize MCC, analiza cost-beneficiu).
    Documentatiile si studiile de specialitate aferente fazei DTAC: documentatia pentru obtinerea CU, documentatiile pt. obtinerea avizelor de specialitate, documentatii de urbanism indicate in CU-PUZ, PUD – situatiile concrete de solicitare a acestora).
    Documentatiile si studiile de specialitate aferente fazei PT: verificarile autorizate ale documentatiilor tehnice pe specialitati, scenarii de comportament la incendiu).
2.    Probleme specifice ale volumelor de  piese scrise, desenate, si parti economice pe volume de specialitate; aspecte specifice de verificat in cadrul pieselor scrise si desenate pe volume de specialitate:
    Aspecte specifice de verificat in cadrul documentatiilor tehnice si studiilor de specialitate conexe; exemplificare
    Aspecte specifice de verificat in cadrul documentatiilor tehnice pt. obtinerea avizelor; exemplificare
    Aspecte specifice de verificat in cadrul pieselor scrise pe volume de specialitate; exemplificare
    Aspecte specifice de verificat in cadrul pieselor desenate pe volume de specialitate; exemplificare
    Aspecte specifice de verificat in cadrul evaluarilor de costuri; exemplificare.
III. Managementul contractelor de executie constructii. Derularea lucrarilor de constructii – Documente aferente: Responsabilul tehnic cu executia + Dirigintele de santier + Asistenta tehnica a proiectantului pe parcursul executiei:
1.    Documentele santierului:
    Documentele de conducere a lucrarilor – PV de predarea amplasamentului, PV de trasare, Ordinele de incepere / suspendare a lucrarilor, PV de receptie faze determinante, PV de lucrari ascunse, PV de situatii neprevazute, Dispozitiile de santier, Ordinele de variatie, Notele de comanda suplimentara – NCS, Notele de renuntare – NR , Normele locale – NL, Articolele de lucrari cumulate, Analizele speciale (manualul responsabilului tehnic cu executia, manualul dirigintelui de santier – scurta paralela cu cartile FIDIC)
    Documentele de verificare si decontare a lucrarilor certificatele si buletinele de calitate a materialelor si subansamblelor, atasamentele, situatiile de lucrari, litigiile (manualul responsabilului tehnic cu executia, manualul dirigintelui de santier scurta paralela cu cartile FIDIC).
2.    Documente de receptie, perioada de garantie, postutilizarea:
    Documentele de receptie a lucrarilor – PV de receptie partiala, PV de receptie la terminarea lucrarilor, PV de receptie finala (HG 273 /14.06.1994 , scurta paralela cu cartile FIDIC
    Perioada de garantie PV de stingere a remedierilor(HG 273 /14.06.1994 , scurta paralela cu cartile FIDIC)
    Cartea tehnica a constructiei(Legea  nr.10 din 18 ianuarie 1995)
    Postutilizarea – HG 2139/30 noiembrie 2004 – pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe – intrata in vigoare: 01 Ianuarie 2005 – publicata in Monitorul Oficial nr. 46 din 13 ianuarie 2005 – Grupa 1 – Constructii.
    Urmarirea comportarii in exploatare, si interventii in timp – REGULAMENT din 21 noiembrie 1997 privind urmarirea comportarii in exploatare, interventiile in timp si postutilizarea constructiilor – emis de Guvernul Romaniei – Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 352 din 10/12/1997.
3.    Probleme specifice ale fazelor de executie al unei investitii:
    Aspecte specifice de verificat in cadrul asistentei tehnice pe parcursul executiei; exemplificare.
    Aspecte specifice de verificat in cadrul dirigentiei de santier; exemplificare.
    aspecte specifice de verificat in cadrul receptiilor obiectivelor de lucrarilor; exemplificare.
    Aspecte specifice de verificat in cadrul urmaririi comportarii in timp; exemplificare.

Cursul va avea loc in perioada  12 – 14 februarie 2016 la Timisoara.

INREGISTRAREA LA CURS: Se face in baza transmiterii formularului de inscriere completat la adresa de e-mail [email protected] sau la numarul de fax: 0372.004.507.

TAXA DE INSTRUIRE: 900 LEI *Taxa include: suportul de curs si materialele auxiliare, sala de curs cu dotarile tehnice necesare, coffee break-uri, taxa de examinare A.N.C.

TAXA DE SERVICII CAZARE (OPTIONAL): 700 LEI *Taxa include: cazare in regim double (doua nopti) si pensiune completa pentru participantul la curs. BONUS: CAZARE SI MIC DEJUN GRATUITE  PENTRU INSOTITOR!

Telefon: 0730.102.230 / 021.222.00.29
E-mail: [email protected]
Website: proiect-contaplus.ro

Share.

Leave A Reply