Evaluarea conformitatii implementarii sistemului de control managerial la nivelul entitatilor publice, 22-24 martie 2013, Poiana Brasov

0

proiect-conta-plus!!! NOU APLICAREA ORDINULUI 1423/2012 PRIVIND CODUL CONTROLULUI INTERN GRUP DE LUCRU

Program de perfectionare profesionala autorizat de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor

LECTORI INVITATI:

  • Experti in audit si control din cadrul Ministerului Finantelor Publice.

!!! Pentru a lucra anumite exemple specifice entitatii publice, se solicita participantilor (pentru uz personal si in masura in care este posibil), urmatoarea documentatie: organigrama, ROF, ROI, precum si alte documente specifice SCM (lista obiective, activitati, riscuri identificate, etc).

TEMATICA (fara a se limita la aceasta):

ORGANIZAREA PROCESULUI PRIVIND IMPLEMENTAREA SISTEMULUI DE CONTROL INTERN/MANAGERIAL

  • Constituirea structurii cu atributii de monitorizare, coordonare si indrumare metodologica a implementarii si/sau dezvoltarii sistemului de control intern/managerial;
  • Elaborarea „Programului de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial”;
  • Actualizarea  Programului SCM, tipologia informatiilor continute de acesta, responsabili, termene.
  • Gestionarea riscurilor privind implementarea sistemului de control intern / managerial.

IMPLEMENTAREA SISTEMULUI DE CONTROL INTERN/ MANAGERIAL – (WORKSHOP)

  • Model de implementare a Sistemului de Control Managerial – abordare pe fiecare standard in parte;
  • Elaborarea si actualizarea programului de dezvoltare a SCM; Model Program;
  • Elaborarea Codului de Conduita Etica – metodologie si exemplu practic (aplicarea Standardului de Control Intern nr. 1);
  • Elaborarea fiselor de post, matrice responsabilitati, grafice de circulatie documente – metodologie si exemple (aplicarea Standardului de Control Intern nr. 2);
  • Definirea obiectivelor organizatiei astfel incat sa corespunda pachetului de cerinte SMART – exemplu practic (aplicarea Standardului de Control Intern nr.7);
  • Elaborarea planurilor strategice si anuale – metodologie si exemplu practic (aplicarea Standardului de Control intern nr. 8);
  • Managementul riscului. Elaborarea registrului riscurilor – exemplu practic (aplicarea Standardului de Control Intern nr.11);
  • Elaborarea procedurilor scrise (aplicarea Standardului de Control Intern nr. 17); Evaluarea stadiului de implementare a SCM, respectiv, intocmirea Situatiei centralizatoare, trimestriala si anuala, privind stadiul implementarii SCM;
  • Intocmirea Chestionarului de autoevaluare; Elaborarea Situatiei sintetice a rezultatelor autoevaluarii; Modul de completare a Raportului anual privind SCM. Aplicarea Standardului de Control Intern nr. 4 – Functii sensibile. Inventar functii sensibile. Stabilire si continut politica de rotatie a salariatilor; Aplicarea Standardului de Control intern nr. 16 – Semnalarea neregularitatilor. Procedura semnalare neregularitati. Exemplificare. Aplicarea Standardului de Control intern nr. 18 – Separarea atributiilor. Exemplu practic.
  • Aplicarea Standardului de Control intern nr. 22 – Strategii de control. Exemplificare.
  • Procedee si tehnici de control financiar; Controlul financiar preventiv; Organizarea controlului financiar preventiv; Continutul controlului financiar preventiv; Procedura de control financiar preventiv propriu; Exemplu practic;
  • Norme proprii privind exercitarea controlului financiar preventiv; Autorizarea efectuarii unor operatiuni pentru care se refuza viza de control financiar preventiv; Exemple de operatiuni; Operatiuni privind gestiunea creditelor si gestiunea fondurilor. Controlul preventiv al operatiunilor. Exemple de liste de verificare aferente operatiunilor supuse CFPP: contractul/comanda de achizitii publice (verificarile efectuate de controlul financiar preventiv pentru: programul anual al achizitiilor publice, anunturi, documentatia de atribuire, activitatea comisiei de evaluare, raportul procedurii, proiectul de contract/comanda de achizitii publice); deplasari interne/externe, plata personal, alte operatiuni supuse CFPP.

AUTOEVALUAREA PRIVIND IMPLEMENTAREA SISTEMULUI DE CONTROL INTERN/MANAGERIAL

  • Completarea chestionarelor de autoevaluare;
  • Interpretarea rezultatelor autoevaluarii;
  • Propunerea masurilor de imbunatatire.

INTOCMIREA RAPORTARILOR PRIVIND IMPLEMENTAREA SISTEMULUI DE CONTROL INTERN/MANAGERIAL

  • Raportari trimestriale si anuale cu privire la implementarea sistemului de control intern/managerial;
  • Transmiterea raportarilor trimestriale entitatilor publice ierarhic superioare, cu respectarea formatelor standard si a termenelor de raportare.
  • Continutul informatiilor din raportul anual. Completarea Raportului Anual.

Participarea la curs, se face in baza formularului de inscriere solicitat la telefon 021.310.13.62 sau pe adresa de e-mail: [email protected].

Taxa de instruire: 800 lei/participant.

Taxa include: suportul de curs si materiale auxiliare, sala de curs cu dotarile tehnice necesare, coffee break, taxa examen A.N.C (fost C.N.F.P.A.).

Taxa servicii turistice:* 700 lei/participant inclusiv TVA.

*Taxa include:  cazare in regim double si pensiune completa.
*Optional

Persoana de contact: Silvana Oprea – 0735 211 513

Share.

Leave A Reply