Curs „Auditor al Sistemului de Management al Serviciilor”, aprilie, Iasi

0
fiatestObiectiv: dezvoltarea de competente privind implementarea si auditarea unui Sistem de Management al serviciilor conform cerintelor standardului ISO/IEC 20000-1:20011.

Standardul ISO 20000 este primul standard international referitor la Managementul Serviciilor IT. Acest standard descrie un set integrat de procese de management pentru furnizarea eficienta a serviciilor IT ce ofera suportul proceselor de business.

Programul de formare profesionala se bazeaza pe implicarea activa a participantilor, cuprinzand pe langa prezentari, discutii, exercitii individuale si de grup si studii de caz bazate pe exemple reale.

Acest curs ofera participantilor abilitatile si cunostintele necesare pentru implementarea si auditarea proceselor de management al serviciilor IT in conformitate cu cerintelor standardului international ISO/IEC 20000-1:20011. Cursul explica principiile si practicile gestionarii unui sistem de management al serviciilor IT, prezinta procesele de suport a serviciilor IT si face o incursiune in activitatea de audit al acestor procese.

Cursul prezinta notiuni introductive de Management ale Serviciilor IT (ITSM) si a cadrelor ITIL (IT Infrastructure Library) si COBIT (Control Objectives for Information and Related Technology). Vor fi explicate procesele de service management, conform standardelor si bunelor practici internationale.

Cursul raspunde la urmatoarele intrebari:
– Care sunt recomandarile standardelor internationale pentru managementul serviciilor IT?
– Cum identific si documentez procesele Sistemului de Management al Serviciilor IT?
– Care sunt bunele practici cu privire la implementarea proceselor de management al serviciilor IT?
– Cum se integreaza sistemul de management al serviciilor in sistemele de management existente: managementul securitatii informatiei, managementul calitatii, etc.?
– Unde pot gasi informatii suplimentare pentru a proiecta un SMS?

Grup tinta:
– Profesionisti interesati de managementul serviciilor IT care doresc sa inteleaga conceptul de „Service Lifecycle” si procesele aferente
– Personalului IT implicat efectiv in asigurare si suport de servicii IT sau interesat de bune practici in managementul serviciilor IT

Durata programului de formare: 5 zile (4 zile instruire + 1 zi examen).

Structura cursului:
ZIUA 1 Introducere in sisteme de management. Introducere in Sistemul de Management al Serviciilor IT
Managementul serviciilor IT prezentarea seriei standardului ISO 20000-x, si integrarea cu alte standarde/ norme/ bune practici (ex: ITIL, COBIT)
Sisteme de management – ciclu PDCA, modelul de referinta pentru procese
Introducere in service management – termeni si vocabular
Cerintele generale pentru un sistem de management al serviciilor (responsabilitatea managementului, documentatie)
ZIUA 2 Prezentarea Standardelor ISO 20000-1 si ISO 20000-2
Managementul Resurselor
Stabilirea si imbunatatirea SMS
Proiectarea si tranzitia la servicii noi sau modificate
Procese pentru livrarea serviciului (SLA management, Raportare, Managementul disponibilitatii si continuitatii serviciului, Managementul capacitatii, Managementul securitatii informatiei, Bugetare & Contabilizarea costurilor serviciilor IT)
Studiu de caz, discutii
ZIUA 3 Prezentarea Standardelor ISO 20000-1 si ISO 20000-2
Managementul relatiilor cu clientii si cu furnizorii
Catalogul de servicii IT, contracte SLA / OLA
Managementul incidentelor si al problemelor
Managementul configuratiilor, Managementul schimbarilor, Managementul dezvoltarii si lansarii de software
Studiu de caz, discutii
ZIUA 4 Auditarea Sistemului de management a Serviciilor (SMS)
Descrierea procesului de audit conform ISO 19011
Tehnici de audit, comunicare
Auditul Sistemului de management a Serviciilor
Exercitii, discutii
ZIUA 5 Examen scris si oral

Lectori:
Daniela Morar – Consultant si auditor sisteme de management
Adrian Anghel – Auditor ITSMS

Organizator
FiaTest – companie romaneasca de consultanta si instruire specializata in sisteme de management si dezvoltarea resurselor umane. infiintat in 1990, FiaTest a oferit servicii de instruire si consultanta pentru peste 300 de organizatii private, publice si guvernamentale din Romania si din Europa. FiaTest este singurul consultant licentiat din Romania al European Foundation for Quality Management si una din primele companii care a oferit servicii de consultanta si instruire in domeniul Managementului Securitatii Informatiilor.

Locul de desfasurare: Iasi

Pretul cursului: 1350 RON / participant (+TVA 24%).

Cursul este organizat pentru o grupa de 12-15 participanti.

In pretul cursului sunt incluse:
– materiale de curs, diploma de participare/absolvire.

Pretul nu include costurile de cazare.

Pentru informatii suplimentare si inscrieri contactati:

FiaTest – Departament Instruire
Tel: 021/3102728, 3121347
fax: 021/3122106
email: [email protected]

Persoana de contact:
D-ra Mirela Cozaru
www.fiatest.ro/cursuri

Share.

Leave A Reply